På tal om "fobier"

Araminta

Trådstartare
Hittade en lapp utanför en boxdörr på ridskolan där det stod:
"OBS! Hästen är huvudskygg och blir rädd när man öppnar boxdörren"
:crazy: Har aldrig förr hört om en häst som är rädd för dörrar :confused: :eek: Dessutom känner jag hästen sen tidigare och har aldrig märkt av problemet förr - måste ha hänt något alldeles nyligen :eek: :cry:

Vette tusan vart jag ville komma med denna tråd och har noll koll på om den ligger rätt...

Sv: På tal om "fobier"

Och får man då fråga vad hästen ska göra på ridskolan?
Om det är en privatägd häst som har såna problem vill man väl ha den i ett lugnt stall där få personer hanterar den?
Och jag vågar inte ens tänka på hur många som kommer att hantera den om den ska vara ridskolehäst!
Såklart kan även hästar som är svårhanterade vara bra ridskolehästar, men då behöver man ju ha ett system så att eleverna inte behöver hantera hästen, och det är ju inget önskeläge!

Sv: På tal om "fobier"

Nåt måste ju ha hänt, lättatse är väl att fråga helt enkelt. Fast hur ser boxarna ut funderar jag på? Hästen bör väl se att det kommer nån och bli förvarnad om att dörren kommer att öppnas? Det är väl bara att respektera läget och vara försiktig..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: mars
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 718
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 211
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama