P21 och körsvenskrav

K

Kaxa

Okej nån som kan ge exakt svar på och vad som gäller i P21-lopp då menar jag hur det räknas med starer å så- hm:confused: okej så här menar jag-
jag har en vbl val som har 20 poäng på sig, han har sist startat, gått kval 14 feb, men efter det fick han en lätt skada men nu i flera månader har vi försökt komma med men gör inte det, måste ju typ snart kvala om, har en häst som ej startat på länge trots anmälningar för tur eller funkar det... (har aldrig haft häst P21-lopp förr)
Sen står det ju typ på alla proppar körsvenskrav kat. 4 eller nått annat vad innebär det?
:confused:
Tacksam för svar!:bow:

Sv: P21 och körsvenskrav

Nej någon förtur har inte hästen. Men eftersom det var så länge sedan han startade (kvalade) så borde det inte vara några problem att komma med i ett p21-lopp.
Om du läser i propositionerna, sid 3, så finns det en förklaring till vad de olika loppkategorierna innebär. ;)

Häst med start längst bak i tiden har företräde oavsett poäng i p21-lopp. Så din häst har mycket stora chanser att komma med. Du kan till och med välja det p21-lopp som ser bäst ut propositionsmässigt för din häst.
Kat 4 för körsvenner är den kategori med lägst krav på antalet körda lopp. Kusk 18 år eller äldre med körlicens får köra kan man enkelt säga.

Om man ska köra åt någon annan som amatör måste man ha uppfyllt körsvenskategori 3:s krav kom jag på i går. :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 271
Hästmänniskan Hej!:) Jag skulle vilja starta en ideell förening eftersom det inte finns någonting där jag bor som har med hästar att göra (Jo i...
Svar
15
· Visningar
2 245
Senast: yennork
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar