F

Fjäril

pratade just med min kompis som sa att hennes häst hade problem med en p1 tand.
hon sa var det var och jag skulle förklara för mamma men nu har jag glömt :p
ngn som kan hjälpa mig :angel: :bow:

Sv: p1 tand

p1 = premolar 1, dvs den första kindtanden även känd som vargtanden. det är en liten tand som inte alla hästar som får vargtänder och inte heller alla som får problem med dom medans andra får problem och då kan dom tas bort.

Sv: p1 tand

lizan skrev:
p1 = premolar 1, dvs den första kindtanden även känd som vargtanden. det är en liten tand som inte alla hästar som får vargtänder och inte heller alla som får problem med dom medans andra får problem och då kan dom tas bort.

Stopp stopp!
P1 är INTE canine tanden (Vargtanden)

dentnormal1.jpg

Den lilla tanden till höger om C1 det är P1 :P

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 740
Senast: soom
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar