P-piller till katter

S

Stallflicka

Har ingen katt men är lite nyfiken om hur p-piller för katter funkar. Ger man dem ett piller varje dag eller? Tänkte min förra katt var det nog svårt att få i avmaskningspillret.

Och hur gamla kan de vara innan de börjar med det?

Sv: P-piller till katter

Nej, man ger inte pillret en gång om dagen utan i regel en gång i veckan. P-piller är dock ingen säker p-metod för katter. Många blir dräktiga trots piller och pillren för med sig rätt så elaka biverkningar så de är inte att rekommendera.

Sv: P-piller till katter

Okej, tack för svaret. Vart köper man dessa då?
Mm, du har nog rätt. Ska den inte användas till avel är det nog bättre att sterilisera den.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25