P-piller och graviditet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Curly

Vad händer egentligen om man tar sina p-piller, men blir gravid utan sin vetskap och sedan fortsätter ta dem som vanligt? Jag läste att undersökningar visar att barnet inte tar skada om man slutar med dem direkt när man blivit gravid, men de flesta märker väl inte det eftersom de använder pillrena och du förutsätter att de skyddar. Vissa p-piller gör så att ägglossningen uteblir helt, men vissa gör väl inte det?! Det är ju inte 100% säkert och man kanske inte har tagit dem vid exakt samma tid varje dag. En del är ju känsliga för det där och blir lätt gravida, verkar det som.. Kan det vara skadligt för barnet om man fortsätter med p-pillrena tills man "upptäcker" att man är gravid. Ibland kan symptomen dröja..

På tal om något annat som har nämnts på forumet innan. Det här med att det kan vara svårt att bli gravid när man slutat använda p-piller. Jag undrar hur det ligger till. Jag äter Trinovum som har en låg hormon-dos. Ägglossningen uteblir med dem och visst tror jag att kroppen kan ställa om sig om man slutar med pillrena och ägglossningen kommer tillbaka, men jag är rädd för att jag inte kan bli gravid senare när jag vill det.. Det är väl något jag har fått för mig..
 
Sv: P-piller och graviditet.

Jag vet inte hur det är med p-piller och graviditet.
Men att det kan ta lite att bli gravid när man slutat med piller har jag erfarenhet av.
Det tog ett år efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid med sonen.
 
Sv: P-piller och graviditet.

Kan du utveckla ditt svar lite? Använde du p-piller ett tag efter att du blev gravid? Alltså innan du förstod att du var det?
 
Sv: P-piller och graviditet.

Båda dessa frågor har jag också funderat på..

Och ang den första så verkar det inte vara så att barnet tar skada av att man "råkar" äta p-piller under början av sin graviditet, eftersom man inte vet om att man är gravid. Jag vet fler i min omgivning som inte visste om sin grav, förrens i vecka 6-12 och under den tiden fortsatt med sina piller..Dvs så som Cirkus skrev.

Ang den andra funderingen så har jag luskat lite om det å. Och det är helt din egen kropp som styr, det finns inget samband med vilket piller du äter, hur lång tid det tar innan du kan bli gravid. En av mina kompisar och den ena av mina svägerskor har ätit samma märke av piller, och under ungefär lika lång tid, och den ena blev gravid 3 veckor efter att hon slutat med pillerna och den andra tog det 8 månader för..Så tyvärr, det finns inget som säger att om du vill bli gravid i mars så skall du sluta med pillerna idag..tyvärr
 
Sv: P-piller och graviditet.

Jag har en alldeles normal 18månaders vilde här hemma. Han är ett p-piller barn och jag upptäckte inte graviditeten förrän i typ 10-12 veckan någongång när jag helt enkelt kände första sparkarna. :crazy: Ja hur som helst är han helt normal i alla fall. Så inte tar de skada av det inte.

Jag har en brorson som oxå är alldeles normal 9 åring och hans mamma åt minipiller tills hon var i 5 månaden innan hon upptäckte sin graviditete. Hon hade då haft blödningar som vanligt.
 
Sv: P-piller och graviditet.

Hej!

Jag hade mens i 4 månader in i min graviditet och åt p-piller innan mensen upphörde och jag trodde då att de skett under sista månaden men det visade sig ju vara rätt långt gånget då men min son är det inget fel på idag han har inte tagit någon skada.
 
Sv: P-piller och graviditet.

Hmmm lite fundersam nu, ni som har svarat på det här med att äta p-piller och vara gravid ni har samtliga fått söner :smirk: kan det ha något samband:confused:
Jag har själv en p-piller son :love: han är nu 5 år och fullt normal, kom i och för sig på att jag var gravid redan i v.6 efter som mensen uteblev. Jag åt och äter idag Desolett 28.
 
Sv: P-piller och graviditet.

Ingen aning jag har bara fått söner så att min minsta skulle bli en son var så självklart. När jag blev med honom så åt jag Cilest 28. Helt jävla världelöst. OM man inte vill ha en underbart go och charmig unge. :love:

Fast det brukar man inte vilja när man äter p-piller.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 904
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 681
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp