p.piller nu - Kan få svårt att få kissungar?

M

Melikemycat

Om jag ger p - piller i ett år nu men slutar med detta för att ta en kull om ett år. Är det då stor chans att hon inte kan få kattungar. Veterinären informerade om detta. Är det något dom måste säga bara...eller är det stor risk för detta?:confused:

Sv: p.piller nu - Kan få svårt att få kissungar?

P-piller medför en del risker och det finns ingen garanti för att din katt kommer kunna bli dräktig efter hon ätit p-piller. Antagligen är risken ganska liten för att hormonerna direkt skulle göra henne infertil. Däremot är risken att hon får livmoderinflammation av dem och behöver kastreras betydligt större.

Sv: p.piller nu - Kan få svårt att få kissungar?

Om jag ger p - piller i ett år nu men slutar med detta för att ta en kull om ett år. Är det då stor chans att hon inte kan få kattungar. Veterinären informerade om detta. Är det något dom måste säga bara...eller är det stor risk för detta?:confused:

Min hona fick P-piller i ca 4 månader, när jag sedan tog bort dom så dröjde det ett halvår innan hon började löpa normalt och nu är hon
förhoppningsvis dräktig.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 332
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross