Övriga intressen utom hästar?

Gå på spelningar och gå på krogen och träffa kompisar!

Jag blir mer och mer intresserad av odling. Sen ett år tillbaka håller jag på med geocaching. Det är ett bra sätt att få se nya ställen. jag läser och skriver mycket. Det finns alltid något att göra, tiden räcker inte till men jag har aldrig tråkigt!

Mitt största problem är att dygnet har för få timmar! Jag kan inte utöva de intressen jag vill, på den nivå jag vill.
Mina absolut största intressen är hästar och dans. Det är det jag brinner för. Fick jag välja skulle jag vara i stallet 6 timmar om dagen, dansa 6 timmar om dagen och göra allt annat de återstående 12 timmarna, men det hinns ju liksom inte med :down:

Andra intressen jag har är mina hundar, jag är väl inte direkt en hundnörd så sett att jag tränar massor och är engagerad i klubben, men jag är intresserad av mina hundar och att umgås med dem. Jag skulle vilja läsa mer, för det tycker jag om, men det är sällan jag hinner och orkar. Jag har ett stort skrivintresse och försöker skriva iallafall en halvtimme några kvällar i veckan. Jag gillar att vara ute och springa, men mest på sommarhalvåret, dock har min kropp jävlats med mig så det har blivit mindre av det. Gå på konserter och festivaler älskar jag, men har inte varken råd eller tid att göra det mer än någon gång om året. Och så tycker jag om att leka med smink och med hår, men det blir typ aldrig för det får verkligen inte plats i mitt liv egentligen. Lösa sudoku, korsord och rita i mindfulnessböcker är bra hjärngympa och avkoppling som jag också gillar.
Och när jag någon gång i månaden får ett par timmar över så tycker jag om att ta en fika med en vän också :D Men mina flesta vänner har jag genom stallet och dansen, samt på nätet. Det är ju nästan bara det som hinns med.

Jag lägger såklart massor med tid på mina hästar, varje dag. Hästarna samkör jag mycket med hundarna, de rastas när jag ändå är i stallet, hänger med på ridturer etc. Sen är det mycket tid på hundarna utöver såklart, eftersom jag gillar att meritera dem.

Utöver djuren pluggar jag halvtid på fritiden (jobbar 100%), så det tar mycket tid. Springer trail, yogar och bakar när jag har tid. Och älskar att kolla på värdelösa serier på tv eller streama.

Jag gillar att promenera, gå ut och äta god mat, gå ut och dricka öl/vin/drinkar, resa, sträcktitta på TV-serier och jag har nyligen insett hur kul det är att odla, nu saknas det bara en trädgård ;)

Jag gillar även kampsport, löpträning och fotografering, men det blir inte så mycket av det just nu.

Tränar med hunden och hoppas på att så småningom också tävla (agility och lydnad främst). Jag gillar också löpträning och styrketräning, men med både hund och häst har det inte funnits riktigt tid för det de senaste ca två åren. Annars gillar jag att läsa böcker.

Jag sysslar med mina hundar och springer. Försöker även hinna styrketräna två dagar i veckan. Genom hundarna så är jag även engagerad i diverse föreningar.

Tidigare målade jag mycket och spelade även lite teater. Jag gillar kulturaktiviteter, men nu när jag inte håller på med hästar längre och har ett stillasittande jobb så föredrar jag mer fysiska aktiviteter.

Förutom hästarna...

Föder upp, gosar med och ställer ut tamråttor, är ordförande i Svenska Råttsällskapet
Läser
Har fem katter
Musik (som publik)
Fotografering
Tränar karate (har paus just nu)

Började bara spåna lite för mig själv idag. Vad har ni för andra intressen som inte har något med hästar att göra? :) Själv så är hästintresset det som tar upp mest av min tid.. Är jag inte i stallet så läser jag, surfar om eller tänker på något som har med hästar att göra. Typ.

Nä men lite annat gör jag faktiskt. Tycker om att umgås med familjen, vännerna och min katt. Läser mycket och ser på en hel del film & tv-serier. Älskar att resa men jobbet och ekonomin begränsar det förstås. Fotointresse finns, men har tyvärr fotat jättelite de senaste åren. Annars så gillar jag också att lyssna på musik, rita eller skicka vykort via Postcrossing.. :)
Hästen tar ju det mesta av fritiden.
Men den tiden jag har över spenderas, på gymmet, på motorcykeln, samt framför och i mina akvarium, samt nu när våren drar i gång ibland mina grönsaksodlingar. Har tidigare sagt att det här är min sista häst, men ändå lyckats skaffa en ny efter några månaders abstinens, MEN den jag har nu är DEFINITIVT min sista häst, sen blir det motorcykel som kommer stå först på fritidslistan. Så mycket enklare att hantera och bara att putta i diket ifall den krånglar.

/B

Trädgård. Anlägga rabatter, fundera över växtval. Överdådigt grönsaksland och rosor. Jag älskar rosor.

Vegetarisk matlagning.

Teckna. Skapa bilder öht. Att betrakta. Betrakta hör till bildskapandet. Man kan träna teckning genom att observera detaljer.

Skriva vilket också är mitt jobb.

Läsa.

Virka,

Det var det jag kommer på nu.

Den tid som lämnar över efter hästeriet lägger jag på min hund. Tränar och tävlar lydnad med honom. Gillar att fotografera också men det har blivit mindre med åren tyvärr.

Jag minns helt fantastiska bilder som du tagit på din corgi. Hoppas att du hittar tid till det igen.

Inget hästintresse alls sedan ca 5 år tillbaka, då jag fick barn och gjorde mig av med hästen tilllut...

Så familj och barn tar mkt tid, men jag och sambon delar gymintresset så vi är på gymmet ca 5-6 dagar i veckan.
Annars så är fotboll ett stort intresse, inte att spela själv dock ;) Kikar mkt på allsvenskan och premier league.

Om tid finns så spelar jag gärna tv-spel också, dottern är också intresserad så just nu blir det mest Disney Infinity och Lego Avengers ;)

Har även en stor passion för Melodifestivalen/ESC :D

Jag sitter gärna vid datorn och tycker om att pilla hemsidor, även om det blivit ganska lite av det senare de senaste åren.
Sen har mina döttrars tränande och tävlande i friidrott gjort att jag nördat in lite på det också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka