Övriga intressen utom hästar?

mollyphlox

Trådstartare
Började bara spåna lite för mig själv idag. Vad har ni för andra intressen som inte har något med hästar att göra? :) Själv så är hästintresset det som tar upp mest av min tid.. Är jag inte i stallet så läser jag, surfar om eller tänker på något som har med hästar att göra. Typ.

Nä men lite annat gör jag faktiskt. Tycker om att umgås med familjen, vännerna och min katt. Läser mycket och ser på en hel del film & tv-serier. Älskar att resa men jobbet och ekonomin begränsar det förstås. Fotointresse finns, men har tyvärr fotat jättelite de senaste åren. Annars så gillar jag också att lyssna på musik, rita eller skicka vykort via Postcrossing.. :)

Jag tycker att det är roligt att sticka och har visst intresse för odling. Skulle även vilja ha flera akvarium (har ett med sköldpadda och några fiskar men sköldpaddan kraschar alla växter så renodlade fisk/räkakvarium och kanske lite aquascape) men sambon är lite skeptisk. Har haft akvarieläcka från ett mindre i dotterns sovrum och har haft en avfuktare stående någon vecka nu så viss förståelse har jag ;) det är de stora intressena.

Jag håller inte på med hästar längre och har inte gjort det på tjugo år ungefär - men jag har ju andra intressen ;) är svår kulturknarkare, läser massor, älskar film och musik, går gärna på museum och utställningar, författarsamtal och sånt. Och så bloggar jag och har så gjort sedan 1999, så det har blivit en del av mitt liv och inte bara ett intresse, faktiskt. Finns ett stort umgänge i bokbloggarvärlden, både på nätet och AFK som kidsen säger ;)

Gillar även att laga och äta god mat, umgås med vänner och familj, se på bra serier och resa!

Mitt hästintresse har legat lite i bakgrunden sedan jag sålde min sista för snart 5 år sedan. Jag har ridit lite sporadiskt under tiden, men inget mer seriöst. Nu ska jag flytta tillbaka ut på landet, och då har suget efter häst blossat upp igen :)

I dagsläget är hundarna mitt absolut största intresse, och det som tar mest tid, tillsammans med (hund)jakten. Jag lägger nästan lika mycket tid på hundarna som jag gjorde på hästarna förr. Det är främst hundjakt jag är intresserad av, men jagar lite utöver den klassiska hundsäsongen också. Hundarna körs ju året runt oavsett, när det inte är säsong pysslar vid med drag, lite agility, spår och annat vi kan komma på.
Annars tycker jag om att läsa, lyssnar mycket på ljudböcker, umgås med vänner, vara ute i naturen.
Planerar den första vandringen till sommaren, vilket jag tror skulle kunna bli bli ett intresse :)

Började bara spåna lite för mig själv idag. Vad har ni för andra intressen som inte har något med hästar att göra? :) Själv så är hästintresset det som tar upp mest av min tid.. Är jag inte i stallet så läser jag, surfar om eller tänker på något som har med hästar att göra. Typ.

Nä men lite annat gör jag faktiskt. Tycker om att umgås med familjen, vännerna och min katt. Läser mycket och ser på en hel del film & tv-serier. Älskar att resa men jobbet och ekonomin begränsar det förstås. Fotointresse finns, men har tyvärr fotat jättelite de senaste åren. Annars så gillar jag också att lyssna på musik, rita eller skicka vykort via Postcrossing.. :)
Jag har aldrig haft så mycket andra intressen än hästar pga att jag inte haft så mycket tid till annat. Min hund då såklart men inte på det sättet riktigt.

Annars så har faktiskt hela mitt liv kretsat kring hästar, är jag inte i stallet så läser jag om dom, eller så på tv om dom.

Jag har ett massivt hundintresse som upptar större delen av min vakna tid. Utöver det är jag lite nördig på chokladpralintillverkning och i perioder spelar jag TV-spel fler timmar än jag sover ;) (vintermörker lämpar sig inte för vallhundsträning, men väl för soffhäng! )

Jag har massor av intressen men alldeles för lite tid... :D utöver hästarna så älskar jag att dyka, dock helst utomlands så får blir några v om året, skulle gärna paddla massor av havskajak, lägga mer tid på träning med hunden, träna är kul, hade gärna tagit upp pianospelande igen också och lagt mer tid på trädgården...

Jag har lätt att fångas av saker, tycker det mesta är kul. Hästarna tar så mkt tid dock att det är svårt att få tid till så mkt annat, tyvärr...

Utöver hästintresse så läser jag i mängder, målar, syr, samlar på tyg (ofrivilligt :cautious:), spelar dataspel och mobilspel, bygger pussel, skaffar nya pyssel hobbys som jag ofta påbörjar men inte avslutar, kollar mycket serier och går på bio mycket ofta :)

Den tid som lämnar över efter hästeriet lägger jag på min hund. Tränar och tävlar lydnad med honom. Gillar att fotografera också men det har blivit mindre med åren tyvärr.

Oj! Massor av saker ;)
De största är fotografering, miniatyrer (dockhus etc.), samt kossor och höns (skötsel, avel mm).

Jag har alldeles för många intressen och alldeles för lite tid och pengar. Jag älskar mitt torp och allting det innebär - trädgården, växthuset, odling, ta till vara det jag odlar. Egentligen skulle jag vilja flytta ut och leva på torpet, ha biodling, köttproduktion i mindre skala etc.

Mina hundar är ett stort intresse. Numer är jag inte så intresserad av att ställa ut och nu är båda två för gamla för att avla på, men båda två har fått flera kullar. Jag älskar avel! :)

Jag försöker passa på att åka så mycket skidor som jag hinner. Både längd och utför. Detta går bra ihop med att resa vilket är ett annat intresse, och i mars går nästa resa till italienska alperna för att åka utför. På resorna gillar jag att dyka.

Vet inte om det är ett intresse riktigt, men jag tränar en del. Försöker få till det flera gånger i veckan, även om tiden inte alltid räcker till.

Jag skulle vilja ta upp flera saker att lära mig, tex keramik, betong och enklare snickerier. Jag skulle också vilja ha mer tid att läsa, umgås med vänner och bekanta etc. Tiden är tyvärr begränsad.

Vad har ni för andra intressen som inte har något med hästar att göra?
Jag vandrar tillsammans med min kille. Vi brukar åka i väg för att vandra en hel dag, ha med oss fika och smörgåsar och bara njuta av att umgås.

Utöver att vandra tycker jag om att hänga med vänner, titta på film med min kille, dricka drinkar med mina tjejer, kolla på skräp-TV a la Bachelor, RESA och att läsa.

I framtiden skulle jag vilja börja rida på ridskola.

Alldeles för många intressen för att tiden skall räcka till egentligen... :angel:
  • Motorcykel
  • Foto
  • Flygning
  • Musik (spela)
  • Dykning
  • Öl-nörderi

Vandra i skogen, träna på gymmet, fotografera, ornitologi, floristik (allmänt naturnördande), spela datorspel och baka är nog mina främsta intressen utanför stallet. Vissa ägnar jag mig åt varje vecka (baka bröd och gymma), andra mer sporadiskt. T.ex. Brukar intresset för fotografering blossa upp när våren kommer. Nu till våren planerar jag korta resor till olika naturreservat, både där jag redan varit och helt nya, baserat på deras förekomst av orkidéer och ovanliga insekter och annan flora. :) fotograferar och ägnar mig åt att nyckla tills jag vet vilken art det är jag har sett.

Trädgårdsarbete, odla och lägga in/torka/sylta etc ägnar jag mig åt när tillfälle ges vid torpet. Älskar att planera och greja i trädgården. Hade jag en egen trädgård/gård skulle jag ägna mycket tid åt det och biodling.

Senast ändrad:
Läsa, mest science fiction och fantasy
Brodera
Laga mat
Resa
Bio, teater, stand-up, opera, konserter och andra evenemang
Studera allt möjligt, älskar att lära mig nya saker.
Reptiler, har ormar planerar för ödlor

På listan över saker jag skulle vilja göra

Köra MC
Ha hund
Bygga nytt hönshus
Skriva noveller
Ha fint trädgårdsland och blommor

Men tiden räcker inte till just nu. Finns säkert fler saker på den listan

Hästarna är ju stor del av mitt liv.
Men i övrigt tycker jag om att umgås med min hund, umgås med sambo och vänner och familj.
Jag tycker om att träna, gå i skogen(med hund, häst, kompis/sambo eller plocka bär/svamp), simma, vara i båten, måla, inredningspyssel, baka, äta gott, läsa ngt bra, se på film/bio, smink, nagellackande, kläder, resa etc.

Jag tränar styrketräning och yoga. Jag hinner inget mer utöver det, dessvärre. Sen gillar jag att odla på sommarhalvåret. Jo men jag är fanatisk bärplockare också. Helt rabiat och galen i blåbärsskogen.

Mina intressen utöver hästarna. Jobbet (lastbilarna), datorn, fotografering, måla, spela dataspel, sy... tja många av dom beror på mitt humör för dagen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka