Övre luftvägsinfektion

molnskimmer

Trådstartare
Är det någon som har en häst som haft det?

Eller ngn som vet hur länge det sitter i?

Min Vet. sa att det var det min häst hade då hon hostade upp slem och snorade som bara den. Enligt honom skulle hon bli bättre på en vecka.

Nu har det gått två veckor, och visst, hon är mkt bättre. Hostar inte upp slem och snorar bara lite. I början var snoret brunt men nu är det vitt och lite genomskinligt. Och är det genomskinligt ska det väl inte vara ngn fara?

Men hon hostar fortfarande efter ansträngning. Jag har varit ute och gått med henne samt ridit henne lite lätt för att se om hon hostar, inte lätt att veta annars. Men det gör hon iaf.

Ska jag ringa Vet. igen?
Eller kommer det gå över? Ngn som vet?
Vill ju inte att hon ska gå för länge med det.. :(

Sv: Övre luftvägsinfektion

Patsy hostade i runda slängar i tio veckor. Inte särskilt mkt men hostade gjorde hon. Fick slemlösande till henne men mer tyckte inte vet att vi behövde göra om hon inte blev "sämre".

aa okej..

red ni henne under tiden? Om ni gjorde det.. hur hårt red ni?

Vill ju inte att hon ska tappa allt mitt under tävlingssäsongen.. :(

Min häst har nyss haft det, tog väl tre veckor innan det var borta, men den medicinerades också, med hippotrim i fem dagar. Jag vet att det var borta eftersom vet kollade hästen i halsen både i akut fas och efter halsinfektionen. Däremot tar det tiiiid att bli av med viruset som orsakat det hela, efter 6 veckor är inte värdena fullständigt stabiliserade, dock tillräckligt för att träna rätt så normalt.

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Murray
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 603
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 408
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka