Övningar?

W

Winter

Jag undrar över lite olika roliga övningar man kan göra med sin unghäst (uppsuttet)? Saker som både är roliga och som hästen lär sig saker på? Så har ni tips så bara släng fram dom :D

Sv: Övningar?

Jag tycker att det bästa är att rida ut dom, där kan man göra lite som man vill, det mesta uppfattas som kul för hästan och inte så mt ältande.
Slalom i skog, mellan träd är skitbra för att svänga, lydnad osv..
Klättra.. Träna på att både rida ut själv och med kompis osv..

det finns himla mkt att göra, spec om man rider ut:) ökningar minskningar, halvhalter, slalom på vägen eller mellan träd/stenar. skutta små diken (om hästen förstår och är modig nog dvs:) ) man kan ju ha olika mål vecka för vecka.. klättra om det finns klätterställen, nåt min häst gillade var att galoppera i uppförsbackar:)

Jo jag vet, men ska vänja honom lite vid miljön runt om först genom att gå promenader med honom på ridvägarna. Det dumma är att jag inte har någon lugn häst som kan gå med ut, då den enda lugna hästen som finns i närheten är mitt halvblod och hon och unghästen hatar varandra, så känns som att man bara skulle göra det vägge för honom då :grin: Men vi ska komma ut så fort som möjligt i skogen :) Tänkte ta ner honom till stranden någon dag också, där har alla mina andra hästar tyckt det var jättekul att vara :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: EquusCaty
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama