Övningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Duddi

Hejsan! Vad kan man göra för övningar med ett 5-årigt Tinkersto? Hon är väldigt stel och inget utbildad. Jag började rida henne för ca ett halv år sedan efter att hennes ägare blev avkastad och vågade inte rida mer. Vi har ingen padock eller likanade! En hage som vi brukar hålla till och rida i, men tyvärr så är det väldigt knöligt! Blir väldigt glad om någon kan ge mig lite tips som man kanske akn göra ute i skogen!:)

Sv: Övningar?

Du kan alltid köra slalom mellan träden , de mjukar upp , öva på tyngvikten :)

hlsn Kotte

Sv: Övningar?

Titta gärna på övningarna som finns nålade i tråden på fritidsridning. Jag har inte heller daglig tillgång till paddock. Många av övningarna kan man träna ute i naturen, på en och annan träda (om man ber markägaren om lov) och sen på höstens stubbåkrar (om man ber om lov)

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: fixi
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama