övningar där hästen får tänka själv?

Mirre

Trådstartare
har ni nåt bra tips?
Har slut på ideer och hästen har tråkigt.
(inte bara han föressten) Ska börja rida mer i skogen där der är stockar och stenar huller om buller och går mycket upp och ner. Ska även använda koner till ite allt möjligt tänkte jag. (bommar e bra men har inga) Ska försöka ta oss till ridhus snart så vi får tillgång till lite bommar och andra roliga saker. Tänkte göra en bana och rida då, med lite cavaletti, passager, slalom, fyrkanter och annat. Men när det blir vet jag inte. Nån som har nå tips på vad vi kan göra nu. har skog, och en åker och rida på :D

När jag red mycket trail tränade jag i princip allt ute i skogen. Jag hade en häst som hatade att gå i ridhus(gammal ridskolehäst). Det är jätte bra att rida direkt ut i skogen inga vägar och stigar, kalhyggen är super där ligger mycket träd och fyllda vattenhår pinnar och dyl. Jobba som inne på banan. Annars är träd i skogen att cirkla runt mycket lösgörande. Träna galoppfattningar på stigar byten osv går utmärkt. Sidvärtesrörelser går mycket bra.
Med fantasi går det mesta att göra i skogen, du har ju dessutom en åker fixa bommar/pinnar från skogen så kan du både hoppa och bom träna på åkern.
Lycka till!
Maria

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: mily
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 629
Senast: Stergo
·
Ridning Hej! Sökt runt lite och har inte hittat speciellt många inlägg om övningar osv man kan göra när man ej har tillgång till ridbana/ridhus...
Svar
2
· Visningar
855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar