T
Tokmaja
Va på badstranden en dag här i veckan, trevligt, men jag låg och kikade på alla barn.
Va även på friidrott igår med sonen och konstaterade där samma sak...
att det finns en massa barn som -enligt mig- är på tok för runda för sin ålder.
Har vi höjt ribban?
För när JAG var i den ålder, och jag är ju inte lastgammal än , så var de här barnen kallade tjocka (det i sig är givetvis varken kul eller rätt på något sätt) men idag så går de som "normala".
Har viktgränserna höjts?
Eller är det mitt minne som sviker?
Vet att det var en tjej på skolan som folk var så jä--a elaka emot för att hon var tjock, har kollat i skolkatalogen och tycker bara att hon ser lite mullig ut, hade det varit idag hade hon sett helt "normal" ut och hamnat kanske i mitten i sin klass om man räknar vikt.
När ska man börja oroa sig för sitt barns vikt?
Min bror hjälpte mig med höt häromdagen och berättade om en bekants barn som var väldigt rund. Bara fyra år visserligen, men inte ska väl en fyraåring "egentligen" vara rund om den är frisk och sund??
Är inte det början på "smalåldern"?
Klart att barn har det där småbarnsrunda, det är en sak, men när "handtagen" hänger över byxorna på en tjej (eller kille) som är runt 10 tycker inte jag att det känns ok.
Vad anser ni?
Eller har jag åkt på en vikthysteri av nån av de som pågår??
Va även på friidrott igår med sonen och konstaterade där samma sak...
att det finns en massa barn som -enligt mig- är på tok för runda för sin ålder.
Har vi höjt ribban?
För när JAG var i den ålder, och jag är ju inte lastgammal än , så var de här barnen kallade tjocka (det i sig är givetvis varken kul eller rätt på något sätt) men idag så går de som "normala".
Har viktgränserna höjts?
Eller är det mitt minne som sviker?
Vet att det var en tjej på skolan som folk var så jä--a elaka emot för att hon var tjock, har kollat i skolkatalogen och tycker bara att hon ser lite mullig ut, hade det varit idag hade hon sett helt "normal" ut och hamnat kanske i mitten i sin klass om man räknar vikt.
När ska man börja oroa sig för sitt barns vikt?
Min bror hjälpte mig med höt häromdagen och berättade om en bekants barn som var väldigt rund. Bara fyra år visserligen, men inte ska väl en fyraåring "egentligen" vara rund om den är frisk och sund??
Är inte det början på "smalåldern"?
Klart att barn har det där småbarnsrunda, det är en sak, men när "handtagen" hänger över byxorna på en tjej (eller kille) som är runt 10 tycker inte jag att det känns ok.
Vad anser ni?
Eller har jag åkt på en vikthysteri av nån av de som pågår??