Tabitha
Trådstartare
Jag har ägnat helgen åt att jaga rätt på en simpel övervakningskamera som fungerar de c:a 60 metrarna jag har mellan mitt hus och stallet, utan framgång. Problemet är att huset ligger på en kulle och stallet nedanför, delvis skymt bakom kullen. Det borde dock kunna gå att fixa helt fri sikt med en kamera som har en separat sändare, så man kan sätta kameran ovanför boxen och sändaren t.ex. på taket. Men någon sådan lösning fanns inte på någon av alla ställen jag kollade med och ingen hade heller någon kamera med förstärkt räckvidd utan alla var max 100 meter. Det enda fabrikat jag fått fram som borde kunna funka hittills är HorseCam, men det kostar ju å andra sidan hela 4 500 kr - vilket just nu känns lite i saftigaste laget för mig. Men nog måste det väl finnas andra fabrikat med bra räckvidd?
Vore mycket tacksam för tips angående detta, samt synpunkter från er som investerat i HorseCam-paketet!
Vore mycket tacksam för tips angående detta, samt synpunkter från er som investerat i HorseCam-paketet!