Övervakningskamera från net-on-net- Lisa mfl?

Intejag

Trådstartare
Hej!
Nu ska även jag köpa kamera för att kunna hålla kollen på mitt sto som nu har 4 veckor kvar till nedkomst!
Jag har med stort intresse läst alla trådar om övervakning och hittat denna kamera som de flesta av er verkar tycka är billig och bra!
Grejen är ju att det står att det bara är 100m fri sikt som räckvidd, och då undrar jag förstås om detta verkar ha stämt för er som använt denna kamera? Hittade ingen extra mottagarförstärkare heller som man skulle kunna köpa :crazy:.
Vi har ca 130 m till närmaste hus och det ligger i en uppförsbacke från stallet sett, hur kan man lösa detta?
Sedan undrar jag om det är möjligt att kunna koppla denna kamera så man kan se på datorn hemma hur det står till? vad behövs i så fall?
Nån som vet och kan hjälpa mig med detta så vore jag jättetacksam!!
:)

jo det finns det säkert!
Någon som vet någon bra med lång räckvidd och så billigt som möjligt? Måste vara trådlös.....

Jag sov i stallet efter att ha kommmit underfund med att mottagaren störs av cementväggar. Däremot kunde jag stänga dörren till sadelkammaren utan problem. Så trä gick bra men inte cement. Fast på nära håll gick det igenom även det, men när jag flyttade in skärmen i boningshuset fick jag ingen mottagning. Hörde mig för ang extra tillbehör, ville förstärka räckvidden eller öka mottagningen, men killen jag pratade med hävdade att det inte gick. Datorer vet jag inte...
Bra bild men nightvision var inte lika skarp som i dagsljus. Fast jag såg ju henne iallafall.
Med tanke på vad andra kameror kostar dög den fint för mig, men visst kan man nog få det bekvämare med en dyrare. Lycka till!

hej och tack för svaret!
jaha, då får jag ta mig en rejäl funderare hur jag ska göra då, hade närt en förhoppning om att det skulle finnas extra mottagare att förstärka signalrn med.....

Ingen som kan det här med att koppla upp med webkamera eller ansluta övervakningskamera till datorn, så man kan kika hemmavid sas?

http://www.clasohlson.se/ finns det en hel del att välja på. Bl.a. en man kan koppla till datorn och kolla övervakningen från annat ställe än hemmet tex. Gå in på El o Elektronik/Larm o Bevakning/Övervakningskameror så ska du se!

Ett litet tips bara. Jag har sett samma övervakningskamera/system som den från NetonNet, i olika annonser (tex Ridsport) där de kostar mellan 2000-3500kr. Men det är precis samma som man köper för 1290kr på NetonNet! Så det är inte alltid priset som avgör hur bra mottagningen är...

Vi har dubbla stenväggar i vårt stall, så mottagningen var typ halvkass. Sen kom vi på att om man ställer monitorn (= mottagaren) i ett angränsande rum till stallet så blev det perfekt mottagning och ljud. Sen drog vi kabel mellan monitorn och videon inne i vardagsrummet! Vi har kulvert mellan stallbyggnaden o boningshuset, så vi behövde inte ha kabeln fri ute. Så nu sitter vi i soffan och har koll på fölmärren!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur ska man kunna gå vidare i sitt hästeri när man är fattig? Jag känner hela tiden att jag kört fast, jag försöker hela tiden att tänka...
2
Svar
35
· Visningar
2 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka