Övervakning fölning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Linas_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 616
L

Linas_

Hej!

Jag har bestämt mig för att börja fölvaka med någon typ av kamera kopplat till lös skärm, datorn eller tv. Tänkte slippa störa stona med att springa och kolla ut stup i kvarten. Nu behöver jag alla råd, tips och erfarenheter som ni har på bra system. :idea:

Vi har ca 50 meter mellan huset och stallet. Jag har två ston som är planerade ungefär samtidigt. Hur gör ni då? Har ni två kameror, eller chansar ni på att ha kameran på "rätt" sto.

Jag har haft en tanke på att ha ett system som går att koppla till internet. Har för mig att jag hört om någon som haft ett sådant system. Tänkte att det kanske vore smidigt att även någon som inte sitter i huset kan kolla töserna.

Nu börjar det dessutom bli bråttom och jag skulle helst vilja ha ett fungerande system igång inom dryga två veckor.

Tack på förhand!:bow:

Sv: Övervakning fölning

vi har en sk IP-kamera, nätverkskamera. man bara kopplar upp via sin router så är det ute på internet. i ditt fall borde det gå dra en 50 m lång nätverkskabel in i huset om du ej har tillgång till bredband i stallet.
just min kamera kan man vara 20 st som tittar samtidigt helt suveränt då man kan hjälp med vaket:bow: .
vår modell heter axis 207 och ekommenderas varmt!
(vi köpte vår beg på tradera för 1300, nypris 3000:idea: )

vi har en sk IP-kamera, nätverkskamera. man bara kopplar upp via sin router så är det ute på internet. i ditt fall borde det gå dra en 50 m lång nätverkskabel in i huset om du ej har tillgång till bredband i stallet.
just min kamera kan man vara 20 st som tittar samtidigt helt suveränt då man kan hjälp med vaket:bow: .
vår modell heter axis 207 och ekommenderas varmt!
(vi köpte vår beg på tradera för 1300, nypris 3000:idea: )

Tack, det var en sådan jag tänkte på i första hand. Funkar den brai stallmiljö? Jag har möjlighet att ha en nattlampa som ger lite ljus - räcker det? Är inte så sugen på att tända upp hela stallet nattetid.

Vet du var man får tag på en sådan till vettigt pris. Känner att jag tyvärr inte har tid att leta på tradera eller blocket. Du får gärna PMa så att det inte blir för mycket reklam.

den fungerar jättebra i stallmiljö och har hittills varit väldigt driftsäker.
ang belysningen finns det med utan nightvision, vi har utan och då räcker det inte med nattlampa utan vi får ha ena lampraden tänd även nattetid.
just axis tror jag är lite dyrare (och bättre?) men jag vet att bla dustin säljer flera olika modeller och märken till bra pris.
lycka till!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 908
Senast: Calmiche
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 745
Senast: Uttern
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 229
Senast: Moa092
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 241
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?