Överutfodring av protein från grovfoder.

sassiball

Trådstartare
Jag har ett grovfoder som innehåller 105 g smrp per kg foder, och 7.5 mj per kg foder.

Jag gjorde foderstater på hippocampus som jag brukar, men det blir väldigt mycket överskott på protein. Unghästarnas avföring är på gränsen till lite lös, men de är annars jättefina och ser ut att må bra på det här fodret. Utom en unghäst som är något tunn och som jag försöker få upp i vikt, men hon tar sig sakta men säkert.

Även de dräktiga ligger på ett rejält överskott men jag tycker de verkar må bra och är bra i magen. Behöver jag oroa mig?

Sv: Överutfodring av protein från grovfoder.

Jaaaa du borde oroa dig massor, det är bäst att du skickar det hem till mig :angel:;)

Skämt o sido, proteinöverskott är inte farligt när det kommer från grovfoder.

Nepp, no worries, det kommer från grovfoder så det är okej!

Nej det behöver du inte, enligt redan tidigare gedda svar. Hippocampus ger dig också den informationen : )

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 846
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Jag har en travarvalack som är lite tunn över revbenen. I somras var han direkt mager, men har lyckats få upp honom så pass mycket att...
Svar
14
· Visningar
2 155
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka