Överträning

E

extention

Hur gör man för att försöka få tillbaka hästen i topprestation vid överträning samt vad händer då med kroppen?

Sv: Överträning

Hur man ska slippa överträning finns det inget enkelt svar på.
I första hand handlar det om hästvett, ex ordentlig uppvärmning, nervarvning osv. att träna dagligen men också låta hästen vila.
att stretcha sin häst varje gång efter träning är också guld.
Men mycket handlar även om hästens extriör, en häst som har en god extriör kan tåla mycket medan en häst med exempelvis sämre är känsligare. ofta tar benen strykom den inte är helt korrekt i sin benställning och då gäller det att vara extra noga med stretch, uppvärmning och nervarvning.
Muskler byggs upp i vila så man får aldrig glömma bort det.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 734
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 102
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 035
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama