överskrifter på hemsida!

K

kentflikkan

kommer inte ihåg vad den sidan hette, men man kan göra egna överskrifter med häftiga stilar...någonting med font....någon som kan tipsa om någon bra hemsida ?
 
hehe, jo det är klart att man alltid gör egna överskrifter. hmm, vet inte varför jag skrev så konstigt...

okej...men jag fattar inte riktigt hur man gör när man laddar ner fonter??
 
har letat i sökfunktionen, men hittar inget svar !! =(

har laddat ner en font nu, tror jag..men när jag öppnar den så kommer det upp en sida med bokstäver i den stilen. vad gör man sen då ?` :confused: hmm .

NÅGON som kan FÖRKLARA :)
 
Gå in på Kontrollpanelen och sen Teckensnitt.
Arkiv - Installera nytt och leta sen upp teckensnittet du har laddat hem.
 
okej, då förstår jag lite bättre..fast det funkar ändå inte!

jag har laddat ner den nu, men när jag ska installera teckensnittet så fungerar det inte, för det finns inte med!

sen sparas det som en "komprimerad fil"..hmm..förstår inte riktigt. vad ska jag göra?
 
okej! men hur gör man det då, unzippar dom? vet ej om jag har WinZip, så jag laddar ner det! tack för tipseet :)
 
Om du har winzip så dubbelklickar du bara på den zippade filen så börjar winzip att extrahera den. En zippad fil ser ut som en mapp med en dragkedja på. Alla fonts jag har laddat hem har varit zippade, så jag antar att dina också är det.
 
yeah! nu funkade det. jag laddade ner WinZip och unzippade dom eller hur man nu säger :) TACK!
 
Jag har gjort exakt som ni sagt men när jag laddat hem texterna å sparat dem på font så hittar jag ju dom inte där ändå??
 
Det är ju konstigt. Jag brukar alltid installera teckensnittet, har aldrig provat att spara filen direkt i font-mappen.
Prova att installera det, och se om det fungerar sedan.
 
Jag misstänker att du tänker på daFont ??!

Om inte så är det en sida som jag rekommenderar varmt ifall man vill ha lite annorlunda typsnitt
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 801
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
883
Senast: Caoimhe
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp