Överskattade eller underskattade travhingstar

Sv: Överskattade eller underskattade travhingstar

Mera..

Då har jag tittat på stuterier som har mer än 50 fölston...
Kända namn men hittils av ca 250 fölmärrar (eller ännu fler) så har jag fått fram 3 eller 4 Pinechippare..

Fattar inte :confused:

AM

En hästägare hos oss bjöd faktist 100´ för en häromdagen..
Märra gick för 500´.. Har över 600´insprunget.

Var det Decisive Dust?

Jag tycker i alla fall att Pine Chip har lämnat mycket bra som morfar (Going Kronos, Adrian Chip, Order By Fax, Mr Pine Chip, Muscle Memory, Barfine Player + ett helt gäng riktigt bra amerikaner).

Senast ändrad:

Var det Decisive Dust?

Jag tycker i alla fall att Pine Chip har lämnat mycket bra som morfar.

Ja det var hon.. :D

Vad har du för teori till att inte "dom stora giganterna" använder Pine Chip ston i större utsträckning??

AM

Ptja, jag vet inte faktiskt. Kanske är Valley Victory, Garland Lobell mfl "hetare" på marknaden?!

Kan det inte vara så att hans stora kullar i Sverige började 2002 och de är inte i avlsboxen ännu?

Eller så anser man att de är veka (saknar löphuvud) och inte vill att ha avkommor efter dem. Jag skulle gärna avla på ett PC-sto med egna prestationer.

Fast för några månader sen var det ju ett reportage i Trav o Galopp om "PINE CHIP, Världens bästa morfar" och dom hade plockat fram den ena kanonen efter den andra med honom som moffa ( att våran 2 åring var med på bild gjorde ju inget :p )

KL

jag tycker Supergill är en lite överskattad hingst. Jäkligt fina djur & titta på. Eller så är det jag som är bitter på "min" :smirk:

Jag håller med om Supergill. Han har lämnat några riktiga toppar, men jag har sett alldeles för många "skithästar" efter honom. Skulle aldrig betäcka med honom till det priset. Tycker han är alldeles för ojämn.

Hur är Gigant Neo? Vi väntar föl efter honom i sommar.
Supergill har lämnat många bra tävlingshästar, ialla fall i Italien där han varit fullbokad i flera år.
gulan

Jag har en Gigant Neo 2 åring, har bara hört bra överlag om honom faktiskt, tränarna är nöjda, att min är/var en liten huligan hade nog med morfar Quick Pay att göra :D

Nu tränar han på och Berglöf är nöjd.

Ang Supergill så lämnar han underbara , snygga hästar och faktiskt många bra också...Våran 3 åring ska kvala nu på måndag och han har Supergill som morfar (Daguet Rapide som far)

Ang Supergill så lämnar han underbara , snygga hästar och faktiskt många bra också...

Ja visst lämnar han en del bra,men tycker priset är något högt.
Och själv så älskar jag fullkommligt min Supergillare, han är utleasad nu, han är så vacker, påhittig,busig,glad,kanon & rida(dock något tung i huvudet) gosigare nalle får man leta efter här i Roslagen :)

Jag fick ett sto e: gigant neo -06. Sålde henne -07.
Smidigare och mer lätthanterad har jag sällan mött.:) Inkörning och annat var som att hon aldrig gjort annat.

Såg även några av hans avkommor på stuteriet där han står. Där var dom mkt nöjda med dom. :rofl:

Tja.
Dom efter Juliano Star. De flesta efter honom är rena terroristern:devil: som små. Men det skulle dom aldrig säga högt.

Jag tycker att Rite on Line är överskattad. Och även Juliano Star faktiskt. Det blev världens drag efter J.S. nu när han har fått fram Commander Crowe och han blev fullbokad direkt, men njaaaaa... Man ska nog ha rätt märr för att betäcka med honom (ingen stor, klumpig, vass märr - hellre en liten mes).

Tyckte även att Gentle Star var överskattad efter sin första kull. Nu är han mer "normal".

Underskattad: Malabar Circle Ås och Fast Photo (ska själv betäcka med honom i år).

Senast ändrad:

Jag tycker att Rite on Line är överskattad. Och även Juliano Star faktiskt. Det blev världens drag efter J.S. nu när han har fått fram Commander Crowe och han blev fullbokad direkt, men njaaaaa... Man ska nog ha rätt märr för att betäcka med honom (ingen stor, klumpig, vass märr - hellre en liten mes).

Tyckte även att Gentle Star var överskattad efter sin första kull. Nu är han mer "normal".

Underskattad: Malabar Circle Ås och Fast Photo (ska själv betäcka med honom i år).

Jag har inte kollat fakta men fått känslan av att hästarna efter Malabar Circle Ås tjänar sina pengar som tvååringar och tidigt som treåringar, sedan är det stopp eller har jag fel?

Rite On Line verkar lämna väldigt ojämna kullar, tror inte att han blir fullbokad i år!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar