Överskattade eller underskattade travhingstar

Sv: Överskattade eller underskattade travhingstar

Ja, det gör det nog. Alla avkommor efter henne har ju varit lite "lost in space". Även den vi fick ta bort.

Blev inte Giant Force kasserad?

Är inte så väldans impad av Extrem....

Inte jag heller. Men han är trots allt B-premierad.

Förstår inte heller varför Giant Force skulle vara underskattad?! :confused:

KL

nu är jag kass på varmblodshingstar.. men vet att pappa gick runt och mumlade om Rotation förut, tror jag det var.

Han var sugen på att betäcka om stoet med honom även fast de bestämt sig för att sälja henne :angel:

Men som sagt.. jag har ingen koll på honom, men ni får gärna berätta vad ni tycker :)

KL

nu är jag kass på varmblodshingstar.. men vet att pappa gick runt och mumlade om Rotation förut, tror jag det var.

Han var sugen på att betäcka om stoet med honom även fast de bestämt sig för att sälja henne :angel:

Men som sagt.. jag har ingen koll på honom, men ni får gärna berätta vad ni tycker :)

Har ett sto född 07. Lite liten än men med superfint travsteg och kanonpsyke. Hon är lite tåvid fram men med perfekta bakben. Långt sluttande kors och med en rejäl rumpa. :love:
Känner en uppfödare med tre 07:or efter samma hingst. Han är nöjd med samtliga. Även hans var små till en början men har nu börjat växa på sig. Samtliga är väldigt aktiva och visar bra psyke hittills. Även dessa har rejäl rumpa säger han...

Tyvärr har väl Rotation slinger (sägs det) och det kanske är tveksamt hur många ston han klarar av? Min blev iaf dräktig på första skicket.

Har ett sto född 07. Lite liten än men med superfint travsteg och kanonpsyke. Hon är lite tåvid fram men med perfekta bakben. Långt sluttande kors och med en rejäl rumpa. :love:
Känner en uppfödare med tre 07:or efter samma hingst. Han är nöjd med samtliga. Även hans var små till en början men har nu börjat växa på sig. Samtliga är väldigt aktiva och visar bra psyke hittills. Även dessa har rejäl rumpa säger han...

Tyvärr har väl Rotation slinger (sägs det) och det kanske är tveksamt hur många ston han klarar av? Min blev iaf dräktig på första skicket.

Har hört ryktas att Rotation är kvitt sina "nervproblem" nu!

Jag passade en duktig dotter till Peace on Earth, glömt vad hon hette men hon kallades Pisan..Vann väldigt många lopp....Länge sen..Kan det vara Peace and Charm eller nått sånt? Ivarje fall var hon liksom sin far otroligt klok, nästan som en människa :love:

Hans första avkommor föds väl i år?

ahaja.. där ser man.. sa ju att jag inte hade koll ;D

men pappa sa att de sänkt priset på honom.. men jag vet inte.. jag tycker alla varmblodshingstar är tokdyra eftersom jag är van vid kallblod :angel:

Hur kan du tycka Giant Force är underskattad?

Ähh jag vet inte, jag gillar dem bara.
Och om jag har räknat rätt så har avkommorna iaf dragit in ca:100.000:-/skalle. Jämför med Turbo Thrusts ca:97.000:- (som jag också gillar)
Det är väl inte så dåligt.. Giant Superman har väl iof höjt medeltalet en aning. :angel:

Ähh jag vet inte, jag gillar dem bara.
Och om jag har räknat rätt så har avkommorna iaf dragit in ca:100.000:-/skalle. Jämför med Turbo Thrusts ca:97.000:- (som jag också gillar)
Det är väl inte så dåligt.. Giant Superman har väl iof höjt medeltalet en aning. :angel:

Om vi ska jämföra "på lika villkor":
Avkommor födda 2001 eller tidigare
Giant Force, 100.161 kr/avk
Turbo Thrust, 144.394 kr/avk

Giant Force sista svenskfödda kull är från 2001. Om vi tar både hingstarnas avkommor födda 2001 och tidigare är det på samma villkor. Turbo Thrust har en hel del hästar födda 2002 och senare, vilket då drar ner hans snitt när de i många fall inte ens kommit i startbar ålder.

De är desto bättre i aveln... :angel:

Fundering bara...

En snabb koll på vissa av dom större stuterierna och fölmärrar där..

Ytterst få Pine Chip ston ser jag..Varför?

En hästägare hos oss bjöd faktist 100´ för en häromdagen..
Märra gick för 500´.. Har över 600´insprunget.

AM

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar