Överreagerar jag?

Sv: Överreagerar jag?

Det finns ett förbud mot hundar i affärer och andra verksamheter som har/säljer/serverar livsmedel... men i övrigt finns inget förbud mot hundar i affärer. Däremot är det många affärer som har förbudsskylt mot hundar vid entrén och då måste man självklart följa det. Även stora gallerior mm har ofta frbud eftersom de har inomhusservering osv.

Själv brukar jag inte ha med hunden när jag handlar - han får sitta i bilen eller helst vara hemma. Om jag skulle vara absolut tvungen att ta med han så skulle jag absolut fråga i affären om det var ok, och om det inte var det så fick jag väl återvända en annan dag. Skulle aldrig heller sätta honom utanför...

Många tar in hunden på vårt jobb, och det är ok. En del frågar, en del kommer bara. Det enda jag inte gillar är en gubbe som har en liten DSG som han låter springa lös in i personalutrymmen och in bakom kassan där Råda ligger. Hon blir ju en smula uppspelt såklart.

Har sagt åt honom nu, så nu har han den på axeln istället.;)

*kl*

Jag har alltid tagit förgivet att man inte får ta in hundar i nån affär förutom djuraffärer pga allergi :eek:
Inte för att jag kommer att börja med det heller men jag blir förvånad.

Överreaktion, finns ingen skylt om hundförbud får man fixa en om man inte vill ha hundar i affären. Sen kan man ju då följa sitt eget exempel och låta sin egen hund stanna hemma eller hålla den instängd så den inte är ute i butiken. :cool:

Överreaktion, finns ingen skylt om hundförbud får man fixa en om man inte vill ha hundar i affären. Sen kan man ju då följa sitt eget exempel och låta sin egen hund stanna hemma eller hålla den instängd så den inte är ute i butiken. :cool:

Hon är inte ute i butiken:smirk:

Det finns ett förbud mot hundar i affärer och andra verksamheter som har/säljer/serverar livsmedel... men i övrigt finns inget förbud mot hundar i affärer. Däremot är det många affärer som har förbudsskylt mot hundar vid entrén och då måste man självklart följa det. Även stora gallerior mm har ofta frbud eftersom de har inomhusservering osv.

Själv brukar jag inte ha med hunden när jag handlar - han får sitta i bilen eller helst vara hemma. Om jag skulle vara absolut tvungen att ta med han så skulle jag absolut fråga i affären om det var ok, och om det inte var det så fick jag väl återvända en annan dag. Skulle aldrig heller sätta honom utanför...

Återigen det finns inget generellt förbud mot hundar på tex restauranger. Det är upp till den enskilda ägaren att förbjuda eller tillåta hundar.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 527
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 977
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka