Överlycklig! Godkänt L-test!

M

MulleMonster

Testade schäfern som blivande väktarhund idag och han klarade testet galant:bump: .
Han imponerade på både mig, polisen och åskådarna. Att han hade bra kamp visste vi, men trots ganska hög belastning löste han alla uppgifter.

Matte var ju däremot liiiite nervös:angel:

Så nu vet vi vad vi ska koncentrera oss på i alla fall...

Sv: Överlycklig! Godkänt L-test!

Testade schäfern som blivande väktarhund idag och han klarade testet galant:bump: .
Han imponerade på både mig, polisen och åskådarna. Att han hade bra kamp visste vi, men trots ganska hög belastning löste han alla uppgifter.

Matte var ju däremot liiiite nervös:angel:

Så nu vet vi vad vi ska koncentrera oss på i alla fall...

Får ju säga jätte grattis :banana:

Tackar!

Jo, det är meningen att han ska vara med mig i tjänsten så småningom...

Måste kännas kanon nu då :). Vad är det för en schäfer, var kommer han ifrån? *nyfiken*

oooooooh

Det är en sådan dära exteriörschäfer...:o He he

En omplaceringhund som jag inte ångrat att jag skaffade trots stamtavlan...

(Som jag för övrigt aldrig trodde jag skulle skaffa, men han är arbetsvillig och har ett hjärta av guld...)

Vi tackar:D

Första tjänstehunden, har tävlat elit bruks tidigare men aldrig tränat skydd på allvar. Så det är bara att erkänna sin okunnighet, ta hjälp och köra på!
Ska bli spännande;)

Ja det måste verkligen vara spännande. Verkligen kul! Är det som polishund du ska ha honom?

Nej, han ska bli väktarhund, testade honom enbart för det även om polisen ansåg att det finns potential i honom för att bli polishund, men då krävs fler prov och eftersom han inte ska säljas ansåg jag det onödigt. Han har ju ett hem för livet hos mig

Gratulerar!

Testade min hund för ett par veckor sedan också och även han med godkänt resultat! Kul som f-n men usch vad nervöst det är och inte kan man skylla på att man som förare gjorde något misstag heller...

Grattis igen!

Pst...planerad uppkörning med min hund 4/5.... :eek: :eek:

Gratulerar!

Testade min hund för ett par veckor sedan också och även han med godkänt resultat! Kul som f-n men usch vad nervöst det är och inte kan man skylla på att man som förare gjorde något misstag heller...

Grattis igen!

Pst...planerad uppkörning med min hund 4/5.... :eek: :eek:

Lycka till med uppkörningen! Vi väntar nog tills i sommar då jag ska utbildas också...
Visst var det nervöst...:crazy:
Hade min hund behövt stöd av sin förare hade det nog varit kört, hehe :rofl:

Extra nervöst, antar jag, eftersom man bara får en enda chans.

Vad har du för vovve?

Min hund är en schäferhane på 2 år. Fick honom som omplacering när han var 7månader och då kunde han ingenting, jo - gå promenader i flexikoppel.... Så i början var alla promenader en kamp tills en dag då han plötsligt fattade att kopplet är bara drygt 2m, inte 5m som han var van vid. Visst kan han ibland falla tillbaks i gamla vanor men då behöver han bara en påminnelse!

En hund som haft dåligt självförtroende vilket vi jobbat enormt mycket på. I och med detta så har han behövt mycket stöd från föraren (=mig) i vissa situationer men det blir bättre och bättre för var dag som går tycker jag! Han har gjort enorma framsteg i skydds-träningen och gör framsteg varje gång vi tränar.

En bild på min fina pojke:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/IMAG0010.jpg

Var jobbar du om man får fråga? Du kan pm:a om du inte vill skriva det här.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka