Överlycklig!Äntligen skaffat hund!

M

MulleMonster

Hej alla! Mullemonster har tidigare hängt mest på hästsidorna, men sdan flytten t Sverige i våras har vi inte haft bredband men idag så kom det till oss på landet också!
Har däremot följt med i lite olika trådar och med avundsjuka noterat att ALLA tycks ha hund. Jag har letat med ljus och lykta efter en lämplig hund (man har ju inte liiite krav heller:angel: ) och har nu haft vår nya familjemedlem hemma i 2 veckor. Han är en stor och vacker schäferhane på drygt 3 år och måste vara en av de mysigaste hundar jag någonsin träffat.

Han är ingen problemhund utan har omplacerats pga av tragiska omständigheter och jag har förhoppningen att vi ska kunna tävla lite bruks och lydnad så småningom. Förhoppningen är även att han ska kunna godkännas som väktarvovve så ni kommer säkjert att få hära mer från oss här.

Ville bara säga hej och tala om hur fantastiskt glad jag är över min nya vän...
:love: h
 
Sv: Överlycklig!Äntligen skaffat hund!

Åhh vad kul, har du inga bilder?

Jag ska hämta min valpis om 2veckor, vet inte hur jag ska klara att vänta:love:
 
Sv: Överlycklig!Äntligen skaffat hund!

Inga bilder än på datorn men ska försöka föra över från mobilen. :crazy:
Vad är det för valp du ska få hem?

Jag bestämde mig för att det inte passar med valp just nu och vägrade konsekvent att ens titta på bilder av schäfervalapar, så hade det varit kört... Var inne på malle också men var tveksam till en omplaceringshund av den rasen.
 
Sv: Överlycklig!Äntligen skaffat hund!

Det är en bearded collie pojke, får köra tur och retur ca 140mil:crazy:
 
Sv: Överlycklig!Äntligen skaffat hund!

Det är säkert värt det!:bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp