R
Raderad medlem 6459
För ett par år sedan startade jag en tråd om hur orolig jag var över att opponera på min uppsats. Jag avskydde att tala inför folk, och har dessutom haft sociala rädslor. Jag fick urfin pepp på Buke, och en del skit från vissa såklart , och opponeringen gick strålande. Tydligen var jag så förberedd och så insnöad på mitt ämne att det bara var kul, och inte alls läskigt att presentera den inför alla. Den känslan bar jag med mig länge, hur himla roligt det kan vara att prata om något man är riktigt riktigt engagerad i.
Nuförtiden föreläser jag i mitt arbete. Det är en av mina viktigaste arbetsuppgifter nämligen - att resa runt och föreläsa och hålla i utbildningar om det jag arbetar med. Varje gång jag ska föreläsa är jag äckelnervös innan, så det känns som att jag ska kräkas, men sen är så otroligt roligt och givande när jag väl står där. Jag har gått från att avsky att prata inför folk till att fullkomligen älska det.
Har du nån liknande upplevelse? Stort som smått vore kul att läsa om .
Nuförtiden föreläser jag i mitt arbete. Det är en av mina viktigaste arbetsuppgifter nämligen - att resa runt och föreläsa och hålla i utbildningar om det jag arbetar med. Varje gång jag ska föreläsa är jag äckelnervös innan, så det känns som att jag ska kräkas, men sen är så otroligt roligt och givande när jag väl står där. Jag har gått från att avsky att prata inför folk till att fullkomligen älska det.
Har du nån liknande upplevelse? Stort som smått vore kul att läsa om .