överhingstig valack...

D

DuploBit

Min kompis har en 17 årig vbl valack som på de senaste månaderna har för första gången i sitt liv blibit jättehingstig. han skriker och kråmar sig hela tiden. Han har ett slags skrik, som är djupt, nästan som etty råmande. Han spännersig och tappar koncentrationen hela tiden n'är man rider. han har helt plötsligt börjat att slå med frambenen mot andra hästar som han kommer i närheten av..

vet nån vad det kan vara? spelar hormonerna honom ett spratt eller vad är det som försigår? :O

Tack på förhand :bow:

Sv: överhingstig valack...

Jag har ingen aning, men jag känner igen beteendet från min kompis vbl valack, fast han har nog varit hingstig hela livet.. (kastrerad när han var 3)

ok, den här blev så över en månads tid..? lite läskigt.. kan det vara någon slags klapphingstgrejjer? eller är det omöjligt att det kommer fram efter så många år, så han stått med ston?.. :crazy:

bevaka denna tråden, vill oxå veta, för min lille herre tror oftast att han är hingst än, och han var valack när jag köpte honom i 4 års ålder. (10 nu)

men, hur beter han sig mot stona då? försöker han få deras uppmärksamhet och har han försökt bestiga något sto? (tror det kallas så..)

bevaka denna tråden, vill oxå veta, för min lille herre tror oftast att han är hingst än, och han var valack när jag köpte honom i 4 års ålder. (10 nu)

men, hur beter han sig mot stona då? försöker han få deras uppmärksamhet och har han försökt bestiga något sto? (tror det kallas så..)

han blåser upp sig och gör allt för stonas uppmärksammhet. helt tokig :bump:
han gör allt som står i hans makt att göra som "hingst" haha:cool:

Liknande trådar

Hästhantering Har en inackordering i mitt stall med en valack på runt 17år. Han är väldigt okomplicerad och har egentligen ingen hingstkaraktär och...
Svar
7
· Visningar
4 810
Senast: maria_b
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 997
Senast: Lickety
·
Hästvård Jag har en häst med vanligtvis ganska lång man. I år har han dock plötsligt kliat av sig allt. Och jag förstår inte varför. Tänkte att...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Sliver
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 189
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar