K
kossanmuu
Har en b ponny på foder men honom ska jag lämna tillbaks om typ några veckor, och jag kommer inte få någon ny ponny då vi inte har råd och jag har inte tid nu i 8.an. Vi har därimot en storhäst som älskar att hoppa, (jag är mest hoppintresserad) som jag delar med min mamma. mamma rider henne dressyr bara, så tycker ni att det är en bra ide att gå över på storhäst? Hon är ca 165cm och jag är 14 år och ca 155cm... Tanken är då att jag ska ta med henne och rida på en ridskola i en hoppspecial grupp blandat med ponny och storhäst... eller är det smartare att låna ridskole ponny? Men då får man ju inte tävla annat än dom tävlingarna ridskolan håller i...och tävla vill jag! Känns bara fel att gå upp på storhäst, från B-ponny lixxom? Åsså har jag en kompis som är 175cm och vägrar gå upp på storhäst... känns lixxom som om jag vill utnyttja ponny tiden...men har inte dom möjligheterna tyvärr. men om jag hoppar mammas häst så behöver jag ju inte vara i stallet 6 dagar i veckan...kanske kommer få tid att vara med kompisar som inte är hästintresserad för första gången i mitt liv? men ni fattar, är det en bra ide?
// fundersam ponnytjej
tack till den som orkade läsa allt det....
// fundersam ponnytjej
tack till den som orkade läsa allt det....