Övergång till nytt foder.

E

ejohansson_

Min häst ska flytta till nytt stall på måndag o jag har fått låna deras höanalys o enligt den kommer jag behöva ge 3dl krafft protein och 0,5 kg granngårdens avel pellets. Som ni märker är höet proteinfattigt men det är endast detta lilla krafft hon kommer behöva o min fråga är: Hur lång tid ska jag vänja in dessa 3 dl krafft protein? Hon har äti de andra fodret tidigare. Det är ju så pass lite KP hon ska ha men jag vet att det är väldigt konsentrerat. Tack på förhand :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 543
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 322
Senast: ufot
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 581
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka