- Svar: 4
- Visningar: 1 129
En överdomare ska ha uttryckt sig kränkande, men då uttalandet inte riktades mot någon direkt person lämnar Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd anmälan utan bifall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle inte vilja ha någon domare med den attityden i och för sig och det är inget trevligt språkbruk. Ska man utesluta folk ska det vara baserat på någon form av förseelse. Sen kan det lika gärna vara ett skämt eller rådande jargong.Anmäla en domare för att denne sagt ”Ska vi utesluta någon mer jävel eller?” och inte ens riktat mot någon individ? Lite väl överdrivet tycker jag.
Jag tycker det är rätt, en öd ska inte ha ett sådant språkbruk eller tänk.Anmäla en domare för att denne sagt ”Ska vi utesluta någon mer jävel eller?” och inte ens riktat mot någon individ? Lite väl överdrivet tycker jag.
Håller med, och särskilt om det är en rådande jargång är det verkligen problematiskt tycker jag. Bra att det lyfts fram.Jag skulle inte vilja ha någon domare med den attityden i och för sig och det är inget trevligt språkbruk. Ska man utesluta folk ska det vara baserat på någon form av förseelse. Sen kan det lika gärna vara ett skämt eller rådande jargong.