M
mårran
Jag vet att det finns flera trådar om överben och jag har läst dom men nu är det en sak som jag funderar på. Det är så att min treåring har fått överben under framknäna på insidorna av benen. Och jag har inte ens börjat att rida in henne än. Jag antar att hon har fått dom pga att hon har breddat sig ganska mkt senaste tiden och har lite skeva ben. Med tanke på det så kommer min fråga här:
När hästen har lite skeva ben och får överben då borde det ju vara något positivt (alltså missförstå mej sätt nu) överbenen är väl till för att stärka upp benen så att dom ska klara av påfrestningen Rätta mej om jag är helt ute och cyklar.
Då borde ju min hästs ben bli starkare av överbenen, dom kompenserar väl upp hennes skevhet. Alltså ska man väl då inte försöka göra allt för att få bort dom (om det nu går)?
Hoppas att någon kan svara på denna röriga fråga.
När hästen har lite skeva ben och får överben då borde det ju vara något positivt (alltså missförstå mej sätt nu) överbenen är väl till för att stärka upp benen så att dom ska klara av påfrestningen Rätta mej om jag är helt ute och cyklar.
Då borde ju min hästs ben bli starkare av överbenen, dom kompenserar väl upp hennes skevhet. Alltså ska man väl då inte försöka göra allt för att få bort dom (om det nu går)?
Hoppas att någon kan svara på denna röriga fråga.