malinsky
Trådstartare
Funderar lite i banorna när det gäller min egen pålle. Han är ibland dålig på att vänta in min signal, eller så är det så att jag ger signaler som jag inte vet om (kan ju lixom vara så..) Han kan lätt stressa upp sig och tränar jag fattningar tex så ibland förekommer han mig, ibland är han "på" och bara väntar ivrigt på min signal.. (då är han värd mycket ) Vissa gånger måste jag göra annat för han stressar upp sig - vi brister i kommunikation.
DÄRFÖR är jag intresserad hur ni ser på hästar som är tex överambitiösa, hur visar det sig?
När hästen förekommer ryttaren - kan man kalla den lat? - komma undan jobb genom att förekomma? Hur märker ni om det är ren "lathet" eller okoncentration av hästen
Hur ser ni på det? När är det olydnad, eller arbetsiver, eller lathet?
Ge gärna exempel på hur era hästar är.. och hur ni kommer runt "problemet"
Någon som förstår vad jag är ute efter.. är måndagstrött - svamlar mer än vanligt..
DÄRFÖR är jag intresserad hur ni ser på hästar som är tex överambitiösa, hur visar det sig?
När hästen förekommer ryttaren - kan man kalla den lat? - komma undan jobb genom att förekomma? Hur märker ni om det är ren "lathet" eller okoncentration av hästen
Hur ser ni på det? När är det olydnad, eller arbetsiver, eller lathet?
Ge gärna exempel på hur era hästar är.. och hur ni kommer runt "problemet"
Någon som förstår vad jag är ute efter.. är måndagstrött - svamlar mer än vanligt..
Senast ändrad: