Otroligt bra resultat

Tora

Trådstartare
Jag har ju haft en 2 åring som är väldigt svår att hålla i hull trots fri tillgång på hösilage med värdena 87 smbr/kg och 8Mj/kg foder.

Hon har ingen mask, tänderna kollade och alla hästarna står och äter samtidigt (ingen risk att någon stackars mobbad häst ej får äta).

Provade för ca två och en halv vecka sedan att ge henne 1 kg Krafft Rehab, 0,5 kg Hippo Line Cubes och kanske ca 0,3 kg betfor.
Vilken otrolig skillnad på bara ett par veckor. Inte för att hästen var mager förut men jag ville gärna få upp den lite i hull då jag tyckte att det saknades några kilo.

En duktig hästmänniska brukar se min unghäst ca två gånger i månaden. Utan att han visste att jag har velat göda henne lite så sa var det första han sa när han fick se henne "Oj vad fin hon har blivit i kroppen".

Det är så kul när man verkligen träffar rätt. Hon har ju igentligen inte fått någon jättestor ökning på kraftfodergivan men jag har valt andra foder med annan sammansättning och snacka om skillnad. Det är lite synd att jag inte har några bra kort på före och efter. Nya kort kan jag lätt fixa men det kan bli lurigare med bra hullkort på före. Men jag skall ta och försöka rota lite i arkivet och se vad jag kan hitta.

Tack så mycket för detta bra fodertipps som jag fick av er här på Buke.

Mvh

Tora

Sv: Otroligt bra resultat

Grattis :D alltid kul när det går åt rätt håll :)
hört mycket posetivt om just rehaben.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
6 186
Senast: EZMK
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat