Otacksamma byracka! ;)

Glimfeather

Trådstartare
I förrgår var jag i en hndbutik och köpte fyra stycken vanliga ben med någon äcklig märgfyllning och tänkte att nu är jag allt en snäll matte. Sedan kom jag hem och gav vovven ett, han tar det och lägger det ute på balkongen, men äter inte på det. Tråkhund, tänker jag och pillar ut lite av märgen och den äter han glatt, men vill fortfarande inte ha benet.

Igår när jag var och handlade så hade affären fått in frysta märgben så jag köpte på mig ett gäng och kände mig som en ännu snällare matte. Men tror ni hundf*n gnager på det? Nej, han äter lite av köttet som sitter kvar utanpå lite förstrött och låter resten ligga. Så jag pillar ut lite av märgen och lägger på maten och gör så att det är lättare att få ur det i. Nu har han ätit det som är lätt att få tag på och benet ligger och hånar mig här på golvet.

Till saken hör att när vi är hemma hos YorkWann så samlar han ihop alla hennes hundars leksaker och ben och ligger och tuggar på dem, hur äckliga de än är.

Min hund mste väl vara den enda som tackar nej till sådana godsaker?

Sv: Otacksamma byracka! ;)

Nej, den är inte ensam om att vara sådär otacksam..... Här finns en kille modell hyfsat stor, som tackar ja till benet, bär ut det på baksidan, slickar lite pliktskyldigt medans matte ser på, och sedan får det ligga och ruttna bort........ Petar man ut det goda äter han det, men bara från sked........ Bortskämda racka:D:mad: (det kan ju inte vara mattes fel, som tydligen skämmer bort jycken :angel:)

Nej min käre hund äter inte heller sånt där. Eventuellt kan han tugga lite på det om man lekt med det lite först så att det är ett riktigt byte. Och så kan han gnaga klart ett grisöra om jag har gömt det först så att han får söka efter det.

Det verkar helt enkelt som att han vill jobba för det.

om du gnager och smaskar på dom då? :p
låna hem nån jycke som kan göra han lite avundsjuk.
brorsans förra hund var jättekräsen och åt inte, men när katten började ta sig några tuggor så fick hon bråttom att håva i sig käket.

Min jycke älskar färska märgben! Men helst vill hon gömma dem i min säng ett tag innan hon äter upp dem... Inte så himla mysigt att stoppa fötterna under det täcket alla gånger :D

Min hund gräver ner alla typer av ben hon får. De får ligga och gotta till sig i ett år eller så, sedan är dom enligt henne vansinnigt smaskiga. Hon brukar bli lite sur när hon inte får ta in dom, men det finns vissa gränser även här. Hon har full koll på var hon gömt dom. Ibland blir hon orolig om man påtar i en rabatt och då brukar det finnas en gömd skatt där.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka