"Otäck situation för ryttarna"

Sv: "Otäck situation för ryttarna"

Igår hörde jag på EuroSport att det fanns spår av otillåtna medel i nåt prov från Sapphire. Sanning?

Låter som väldigt tidigt att få ett resultat av ett test som tog i lördags, men skall bli intressant att få reda på hela historien om de nu vill berätta

"Lördagen var ju vilodag. Om det var ett slag eller något kunde man ha kylt det under lördagen och gjort en ny koll på söndag morgon innan slutfinalen. Det hade varit mer logiskt. Nu tog man beslutet 1,5 dygn i förväg."

HA! Det var precis vad dottern sa när vi läste det. Varför diska för en överkänslighet på lördagen? Man förvarnar väl och kollar slutgiltligt på tävlingsdagen? En häst som slagit i en bom är ju som när man själv slår i armbågen, gör ont som fan och man är överkänslig ett tag men det släpper ju. Nej, det är något vi inte vet. Att diska någon med vinstchans inför sista finaldagen, speciellt i en världscupfinal, är något man måste ha rejäl backup för att göra.

Och visst, de har ju överklagat, men det har inte varit något större rabalder om diskningen från amerikanskt håll.

De mörkar något.

Eller är det en reaktion på det massiva motstånd som FEI mötte när de presenterade den berömda "lite mediciner kan vi gå med på"-listan och nu ska på något sätt hämnas genom att gå till ytterligheter på andra hållet???

kl

Hade någon tryckt 57 (!) gånger på precis samma ställe på mitt ben hade jag nog också reagerat :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 354
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar