osynlig brunst

vinkelina

Trådstartare
tillhör dem som inte kan säga NÄR min häst skall brunsta, eller om hon är brunstig. man märker det helt enkelt inte, visst hon blir lite surare o kännsligare, men hon är ganska sur i sig själv, så man reagerar inte alltid på det. däremot visar hon upp sig för vissa valacker (blir kanske lättare att märka nu när vi har en hingst på gården ;)) men inte för alla.

så finns det nått enkelt sätt så att jag vet sen till våren, då jag har planer att betäcka henne

Sv: osynlig brunst

Jag har några ston som är på det viset. Så jag åker helt enkelt iväg med dem till stationen och får den undersökta av veterinären. Som då ganska enkelt kan avgöra när det börja bli dags.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 680
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka