Östersund till Kalmar - transport?

E

Eureka

Hallå!
Som vanligt har jag väl lagt posten i fel tråd, det visar sig väl.

I oktober tar vi alla djuren med oss och flyttar till en annan större gård i Torsås, Kalmar. Vi flyttar ett tag innan djuren och jag vill skicka ner de två hästarna efteråt, då allt är klart med stall, hagar och liknande.

Har hört om transporthjälp, alltså människor som jobbar med att transportera hästar, och tänker höra om någon av er har något/någon att rekommendera? Sam höra hur det gått för er?

Östersund - Kalmar är en jäkla resa och de måste förstås stanna på vägen några gånger, samt sova över någonstans. Gör dessa människor detta? Det borde finnas begränsningar för hur långt de får köra häst i släp utan att "rasta" dem. Vill ju vara säker innan jag lägger mina älskade fyrbenta i händerna på någon annan.

Skriv allt ni vet :)
Tacksam! / Erica, Bee och Ganja.

Sv: Östersund till Kalmar - transport?

Du har ju tur!
För både Kalmar och Östersund har ju travbanor. Ta kontakt med dem och för det går mer eller mindre reguljära turer mellan just travbanor på löpdagar så det brukar finns ett antal transportörer som kör på dessa rutter. Så det brukar vara väldigt bra pris speciellt om man kan tänka sig att hämta och/eller lämna på banan.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan stallade jag upp min häst som knappt stått på stall innan. Han ska stå där ett par veckor och sedan släppas ut på...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: Sar
·
S
Hästmänniskan Jag kommer att behöva flytta min häst 50 mil. Problemet är hur han ska transporteras. "Hästbuss" hade med tanke på åkkomforten varit det...
Svar
4
· Visningar
1 494
Senast: skuggi
·
Träning Hästen lever jävul i släpet, jag vågar inte köra henne i släp pågrund av min, hästens och andra säkerhet då det är en livsfara att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 704
Senast: Ecalyptuz_
·
Träning Jag fick i en annan tråd en massa frågor på det. Och tyckte att svaren passade bättre här. Kräver du samma sak i utbildningen av...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 409
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar