I
Interpol
Jag undrar vad ni tycker om en sådan, är det värt att göra ett försök med? Letar häst och har hittat ett så snyggt 5-årssto med rätt hyfsad stam, det enda kruxet är att hon fortfarande är ostartad. Hon premade som 2-åring och kvalade på våren som 3-åring, efter det blev hon visst avställd efter att ägaren blev dålig och sen dess har hon inte gått några tider alls. Nu har hon i alla fall en bra grundkondition och jag skulle tro att hon har runt ett år kvar innan hon blir kvalklar, om hon får vara frisk och tränas regelbundet.
Men det jag undrar är om hon känns för gammal för att köra igång med och kanske inte kan stå sig mot de yngre senare? Hon är helt fräsch i både huvud och kropp, men jag har fått höra av folk att de lättare går sönder om de kommer till start så sent. Hur är det med sånt?
Hoppas på att få höra lite åsikter!
Men det jag undrar är om hon känns för gammal för att köra igång med och kanske inte kan stå sig mot de yngre senare? Hon är helt fräsch i både huvud och kropp, men jag har fått höra av folk att de lättare går sönder om de kommer till start så sent. Hur är det med sånt?
Hoppas på att få höra lite åsikter!