• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare majeld
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 085
M

majeld

Ja hur ska man göra?. Maja kom till oss för 2 år sedan, hade bott i lägenhet men man tröttnade på henne och lämnade upp henne till ett stall. Jag tog hem henne då jag föll pladask och hon var lite mobbad av de gamla stallkatterna. Allt har gått bra här hemma med våra 2 kastrerade hannkatter (maja är steriliserad). I februari *hamnade* (hrm) Sissela hos oss, 10v kattunge och det funkade fint till att börja med, men sen fick maja nog och flyttade ut till vårt stall, så hon har fått mat där och har en varm sadelkammare att sova i.
Men så igår kväll stod hon vid den glasade altandörren och jamade och ville in...släppte in henne och hon sprang direkt in till soffan och hoppade upp i mannens knä och spann och gosade som tokig:D
Senar framåt kvällen så vaknade resten av katterna och kom fram för att hälsa men INTE maja anfaller direkt och speciellt då Sissela, som inget gör utan lägger sig platt mot golvet, medan Maja fortsätter.
När de har mötts i stallet så ger sig maja på sissela direkt, kommer det gå över??
Sissela är inte steriliserad men ska göras i det närmaste, kan det bli bättre då??
Maja fick gå ut i stallet igen och jag tycker så synd om henne..
nån som har tips?
majeld

Sv: Osams

Jaa du, det är inte lätt. Men hade det inte varit bäst om någon annan kunde ta hand om Maja? :idea:
Det är konstigt tycker jag att Maja anföll en kattunge. Så brukar dom inte göra. Svartsjuk? Om det finns i djurvärlden?

Vi har 3 kattungar hemma just nu och 2 av våra vuxna katter brukar slå kattungarna. Jag tror de beror på ilska, iaf vad de gäller våra katter, då de 2 vuxna katterna hatar alla djur förutom dom själva så.

Ja det kanske vore bäst att hitta nytt hem:( till maja.... avvaktar lite får vi se om det lugnar sig..
majeld

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 310
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 457
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 890
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka