osäker...

J

josefin

hej . jag har en d-ponny valak som är 10 år och äger ett sto som är 15 år tsm med mina föräldrar. Saken är den att jag hoppar och tävlar min d-ponny och tycker att det är jätte kul. men mamma,pappa(m.m.) tycker att jag ska börja hoppa vårat sto. jag vill liksom inte det ! men jag vill inte göra mina föräldrar besvikna/ledsna. jag vet inte hur jag ska göra.... tacksam för svar :bow:

Sv: osäker...

du ska vell aldrig göra saker som du själv inte vill. då blir det bara fel. men frågan är varför vill du inte hoppa henne för? du kan vell rida båda två?

jag vet inte hon har så dåligt rykte bland dom jag känner och hon är ett stort tjockt halvblod.. det känns inte som en hopphäst för mej ... :/

VARFÖR har hästen dåligt rykte? Och "stort, tjockt halvblod" är ingen direkt talande beskrivning. Det mesta är stort jämfört med ponny. Har du ridit och hoppat hästen på hemmaplan och vet hur den är att rida?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 444
Senast: Strandad
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka