OS-slutorna????

cristobal

Trådstartare
Har funderat en del på slutorna jag sett nu under OS, och jag tycker det ser ut som om många rider med väldigt svag böjning i hästen. Förutom halsen då, nästan så det ser ont ut.
Jag har verkligen inte sett mycket ridning i mitt liv, men har reagerat på vad jag skulle kalla för överböjning av halsen.
Är jag på cykeltur nu?

Sv: OS-slutorna????

Jag håller med. Fasst jag gillar Satchmos slutor. Annars är det många motställda skänkelvikningar.

Jag håller med. Hade varit roligt att få se domarpoäng och kommentarer.
Många slutor såg väl raka ut, och på så pass hög nivå önskar man ju att det hade varit lite bättre ändå...

Det hade varit kul att få en kameravinkel uppifrån. Tänkte då jag tittade, att jag kanske har uppfattat fel om hur en sluta ska se ut...s

Jag tyckte också att slutorna ofta såg ganska raka ut, men jag upplevde att det berodde på en mindre bra kameravinkel.

Oftast bra åt ena hållet, för rak åt andra.

Alla poäng finns nånstans på os-siten men man måste ha protokoll att jämföra med.

Ja mera så, håller jag med om. Det är mitt intryck.
Ska se om jag hinner titta på youtube, det mesta finns nog där nu.:idea:
Just Satchmos (som någon skrev) minns jag särskilt som fina fö.

Jag tyckte också att slutorna ofta såg ganska raka ut, men jag upplevde att det berodde på en mindre bra kameravinkel.
Håller med du.

Tror att det är skillnad på att se det live.

Cristo- Hästens panna ska vara vinkelrät mot "framkomstpunkten".

Nej jag tycker inte det. De gör ju så jäkla tvära slutor, tvärtom är jag stum av beundran *slutor är så förbannat svårt att få till*
Däremot syntes det tydligt att i stort sett alla hade lättare åt ett håll :o

Jag tyckte det var blandat. Toppekipagen i den övre halvan tyckte jag precis som du gjorde väldigt bra slutor (Satchmos :love:) med rejäl böjning i bålen, bra flyt och luft men med skillnad mellan höger och vänster (men håller med om att kameravinkeln inte var den bästa).

Däremot tyckte jag att mga utav de sämre ekipagen gjorde extremt raka slutor (unga brasilianskan bl.a samt flera utav de asiatiska ekipagen) och att väldigt många fick hack i sina.

mm det var vad jag såg också. slutorna är så himla tvära och det verkar vara på bekostnad av böjningen.

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 352
Senast: Görel
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar