OS-ryttare varnad efter rollkur på träningspass

Och hur kommer det sig att detta inte leder till avstängning, om de nu egentligen bryr sig? Den formen hamnar du inte i av misstag, framförallt inte med spända tyglar. Det lär knappast vara något nytt från denna ryttaren heller.

Och hur kommer det sig att detta inte leder till avstängning, om de nu egentligen bryr sig? Den formen hamnar du inte i av misstag, framförallt inte med spända tyglar. Det lär knappast vara något nytt från denna ryttaren heller.
Det absurda (som kanske visar hur indoktrinerad jag är) är att jag tycker inte bilderna såg så illa ut 🫣 och jag undrar hur många hoppryttare som nu är nervösa över sin framridning. Dressyrryttarna är säkert också nervösa över det men där är nog fler vana vid att det kommer spridas foton/filmer. Men intressant om det kan leda till varningar och kanske till och med bestraffningar som kan påverka tävlingens resultat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter dressyrtävlingarna på OS i Versailles har flera ryttare kallats till domarna där de fått muntliga varningar.
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den italienska fälttävlansryttaren Emiliano Portale har uteslutits från OS i fälttävlan då hans häst Future hade blod i munnen. Ryttaren...
Svar
0
· Visningar
164
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den italienska fälttävlansryttaren Vittoria Panizzon riskerar en avstängning på fyra år. Detta efter att hon missat att dyka upp vid...
Svar
0
· Visningar
346
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ung ryttare tilldelades en muntlig varning efter hårda tygeltag i en kvalklass på SM i hoppning. Utdrag ur ritten har fått spridning...
Svar
0
· Visningar
521
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka