OS Hoppning 2024

Jag tänker att det ska mycket till för att ändra uppställning mitt i ett mästerskap. Hade det varit en sämre andrarunda för Peder hade det kanske varit ett annat läge. Det är alltid lätt att tänka i efterhand att man borde ha gjort på ett annat sätt men jag tänker att Ankarcrona sitter inne med den info som krävs för att göra en väl avvägd uttagning. :)
 
Jag tänker att det ska mycket till för att ändra uppställning mitt i ett mästerskap. Hade det varit en sämre andrarunda för Peder hade det kanske varit ett annat läge. Det är alltid lätt att tänka i efterhand att man borde ha gjort på ett annat sätt men jag tänker att Ankarcrona sitter inne med den info som krävs för att göra en väl avvägd uttagning. :)

Tyvärr var min magkänsla helt rätt. Peder och Charlie hade inte vad som krävdes.
 
Nu var man ju tacksam att banan inte var svårare 😅

Dock tycker jag fortfarande inte att den är för lätt, har blivit en del nedslag även för de som "borde" varit nolla.
 
jag tror de hade bytt om Peder själv kände att det var bättre om Malin hoppade, för att han inte var nöjd med Charlie. Annars har det ju varit lite konstigt att byta ut de ryttare som tagits ut..

Fast jag tänker att den ursprungliga uttagningen bara gällde lagtävlingen. Och sen med mer aktuell information om formen så kan man göra en ny utvärdering.
 
Eftersom att jag tittar live och inte sett från början. Hur har banan och ekipage känts? Upplever att det i OS kval blir en del ekipage som kanske inte är helt klara för uppgiften.
 
Petronella gör ett bra jobb men om hon bara kunde sluta säga "som vi kallar det" i varje mening, typ som smålänningar som säger "Om man säger "- efter varje påstående. Har bara kunnat lyssna och inte titta i em och det är ju nästintill olidligt att lyssna på. :eek:
 
Var det bara jag som såg en lös liten hund på banan? 😂 Eller ska jag be skylla på solen och vinet? 🤭

1000007114.jpg
 
Henrik hade pratat med alla deltagarna om form och liknande och kommit fram till dessa startande, så Peder trodde på Charlie, annars hade han nog valt att släppa in Malin istället.

Ok, ja jag trodde inte på Charlie den här gången. Han har sett riktigt fin ut tidigare i år däremot!!

Jag tror inte att Roffe kan ta en medalj heller. Zucchero är för långsam tror jag.

Mitt hopp står till HvE och potatisen!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
65 993
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp