OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Haha, så kanske det är. Erkänner att jag har dålig koll! Hade för mig att Adelinde varit uppe över 90% men vet inte. Hur som så finns ju Carl Hester också, har inte sett Utophia på länge. Kan bli ett kul OS på hemmaplan för britterna :)

*kl*

Här är alla sändningar för OS-dressyren:

Torsdag 2/8: svt web 12-16:30 GP Lag och individuellt kval till specialen??
Fredag 3/8: svt web 12-16:30 GP Lag och ind. kval?
Tisdag 7/8: svt web 11-17:45 GP Special Individuellt?
Torsdag 9/8: svt web 13:30-17:10 Kür Individuellt.

Vet inte riktigt hur tävlingen går till exakt:o. Har för mig att lagtävlingen enbart går i vanliga GP-programmet och att den tävlingen också är kval till att gå vidare till individuella delen som rids i både Specialen och i küren, och dessa rids var för sig och räknas inte sammanlagt?

Någon som har bättre koll?

Medaljerna (individuella) delas ut efter küren, medan både GP & GPS räknas i lagtävlingen.
Se nedan, som är saxat från london2012.com

"Competition format

After the first phase, the Grand Prix, the best seven teams (including any teams tied for seventh place) and the best 11 individuals (including any tied for 11th place) who are not already qualified as team members, progress to the next phase, the Grand Prix Special.

The Team event medals are decided by the total of the scores in the Grand Prix and the Grand Prix Special.

After the Grand Prix Special, the best 18 individuals (including any tied for 18th place) go through to the Grand Prix Freestyle. Riders are selected to go through on the basis of their performance in the Grand Prix Special only.

Performance in the Grand Prix Freestyle determines the medals in the Individual event."

på nätet står det att Valegro o Uthopia är till salu efter OS, sidan hänvisar till en länk. Men efter att ha skumläst den kan jag inte riktigt få det till att de skulle säljas.. Utan mer vad som har gjorts med dem senaste tiden..

I denna artikeln står det att de ska säljas; http://www.dressage-news.com/?p=16841

Jag tycker alltså att det är mer sorgligt att Charlotte förlorar Valegro än breaket mellan Edward och Toto:o. Hoppas innerligt att hon får avsluta sin karriär med honom med ett guld!

Sen är ju frågan om Minna kommer att försöka få loss Uthopia igen?

“I’m ill with worry, controlling our two amazing horses. Everyone keeps thinking about gold, but we’ve never had any medal. So anything to hang around my neck as long as it’s not a noose will be an absolute dream.

:D Underbart!

Det undrar jag också! Pengar verkar inte vara något bekymmer längre så vi får kanske till och med se både Uthopia och Valegro hos MT framåt hösten?

Hester verkar jävligt skön :D

Och är det inte så att MT landat en ganska så väldigt rik karl? Har för mig att jag läste att maken ville ge henne Uthopia i present?

Tyskland?

Vet inte vilka ekipage som kommer till OS, men tyskarna gjorde (trots en katastrofritt för Isabelle p g a skrämd häst) ett starkt intryck under världscup-finalen.

Två andra frågor:

Någon som vet om Katarzyna Milczarek (Polen) kommer? Hennes häst Ekwador blev någo av en favorit i "mellangruppen" i 's-Hertogenbosch.

En annan ny favorit var -förstås - Valentina Truppa. Någon som vet om hon ska vara med i OS?

Både Katarzyna och Valentina är anmälda och lär starta om allt fungerar:).

Tyskland har ett superfräscht lag med Helen Langehanenberg/Damon Hill, Krisitina Sprehe/Desperados och Dorothee Schneider/på en häst jag glömt:o-vet att det stammar ut D-linjen-some hela lagets hästar gör:)

Haha då är man "ganska" tät iaf..! ;)
Vore väl rätt sjukt om den kom hit ändå, fast jag är en tönt som tycker ekipagen ska hålla ihop. Förstår ju att dom måste sälja men ändå, spec Valegro kommer jag sakna om den inte "kommer tillbaka"...

Då gäller det att försöka få till en internetuppkoppling som klarar svt-play..... eller leta youtube efteråt...

Urtrist att SVT inte sänder någon dressyr alls på TV, alla har inte möjlighet till snabbt bredband.

Låter som ett starkt tyskt lag (vinstchans?), men jag saknar Isabelle Werth, hon skulle verkligen behöva en chans till revansch efter världscup-finalen.

Hester verkar jävligt skön :D

Och är det inte så att MT landat en ganska så väldigt rik karl? Har för mig att jag läste att maken ville ge henne Uthopia i present?

Myomy. Helt galet. Var hittade hon den någonstans?

Hester är en typisk britt! :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka