OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Åh! Härligt! :bow:

(Tusen tack för uppdateringen - slåss med Rotterdams hemsida och är allmänt irriterad.)

Jag tror att det väger in att Minna är en otroligt kall och skicklig tävlingsryttare som varit med i OS-sammanhang förut också. Hon är extremt duktig på att plocka fram det där extra när det gäller:). Jag är toppenglad att det blev hon som tog tredjeplatsen i laget. Tror faktiskt Sverige kan ha häng på en bronsmedalj;).

Tinnes kür gillade jag verkligen:). Det syns riktigt hur mycket hon älskar att rida den hästen! Tom piafferna var ju fina!

Det som jag tycker är extra kul är ju att han går på så höga % och det är en massa som han kan göra betydligt bättre. Kan bli ett spännande OS det här!

Fast så gott som är inte samma sak som färdigt...

Om vi bara spånar nu och Parzival INTE kommer med, Totilas inte kommer till start (körtelfeber my ass säger jag bara, tror jag inte ett dugg på) - då är nästan allt öppet.
Tror ju att england tar hem det i lag isf men ändå - det skulle kunna bli ett otroligt spännande OS. Tinne som just slagit Anky och hela grejen. Det är helt sinnessjukt roligt!

Så jag tycker lite, även om man inte "ska" det att varken Totilas eller Parzival kommer till start bara för att se vad som händer. Och hoppas såklart extra mycket på Kittel & Scandic, men också Gal...

Fast Gal rådde ju inte på Tinne heller... :D Sen lutar det väl rätt mkt mot att det kan bli bli tre individuella medaljer till England istället. Faktum är ju att Parzival inte mött dem sen EM förra året. De red ju t.ex inte världscupen.

Fast jag skrev hoppas - inget annat ;) Jag tror dock inte på individuell medalj för Tinne, men det är min egen grej. Jag tror att i dagsläget ligger dom engelska ryttarna (ffa Utophia & Valegro), Damon Hill ( :love: ), Scandic, Parzival (om han blir med, men det blir han säkert), Salinero o.s.v. ligger bäst till.
I lagtävlan däremot kan vi absolut ta en pallplats, i alla fall nu när vi har så pass stadiga ryttare.

Drömmen vore ju om Tinne & Patrik kunde utklassa resten, men jag tror inte vi är där ännu...

Jag väntar fortfarande på den dagen då alla andra ska hålla med mig om att Parzival inte är sådär fantastisk som han får poäng för ;)

Om Parzival inte dyker upp vore väl

1) Uthopia
2) Scandic
3) Damon Hill

ett härligt scenario?

Sen tror jag på

1) England
2) Holland
3) Sverige

för lagtävlingen. Ett brons till Sverige är absolut ingen omöjlighet - till och med ett silver är möjligt om alla presterar på topp! Däremot tror jag inte att nån nation kommer kunna råda på britterna. De har sån jävla hög lägstanivå.

Laget är ju svårt. Spanien, Sverige, USA, Danmark har alla ryttare som är bra. Så där är frågan öppen. Dock är det väl första gången som laget avgörs i två etapper? GP och GPS. Tror inte heller Sverige tar ngn individuell medalj, men laget kan dock ta en! Iaf om de rider lika bra som innan!

Det fantastiska med Parzival är ju styrkan. Det är sällan han missar i övergångar etc och det ger skjuts i poängen. Hur fantastiska en del än är så tappar dom där och i uthålligheten - jag menar kolla hennes avslutning i küren! Starkt satan, han ser ut att ha kvar hur mycket som helst att ge.
Där i ligger det, enligt mig, fantastiska hos Parzival.

Jag tror inte Ravel är med i den absoluta toppstriden på OS. Kan inte riktigt motivera men om vi förutsätter att alla giganter kommer med så tror jag fler wild cards så att säga får se sig besegrade...

Jag tror inte på en medalj i år, men jag skulle nog inte avfärda dem redan. Det var inte så länge sedan de var i Aachen och slog en hel del toppekipage (däribland Parzival). De har även vunnit över Valegro och CD, även om jag visserligen tror att han fick en del extrapoäng pga hemmaplan. Sen har de ju tagit VM-brons, vann en VC-final och kom fyra i OS sist, bla.

Om Parzival inte dyker upp vore väl

1) Uthopia
2) Scandic
3) Damon Hill

1) England
2) Holland
3) Sverige

Jag tror (hoppas på) att den lagställningen är ett fullständigt möjligt scenario!

Individuellt tror jag på (oavsett Toto och Parzival kommer till start):
1 Valegro
2 Damon Hill
3 Uthopia (även om jag hoppas på Scandic här)

Delvis knapplån

Tyvärr brukar ju Tinne vara sämst när det gäller, hon har väll aldrig riktigt fått till det i ett stort mästerskap. Det var väll någon gång med Solos Carex hon fick till det riktigt bra (för att vara dom). Men jag gillar ju Tinnes ridning, trots att den är väl menlös ibland. Förra året i Falsterbo var första gången jag såg Anton och blev störtkär, så jag håller verkligen tummarna. Självklart hoppas jag minst lika mycket på Patrick också!

Jag tror ändå inte att svenskarna rår på medalj, men det ska bli spännande!

Fast så gott som är inte samma sak som färdigt...

Om vi bara spånar nu och Parzival INTE kommer med, Totilas inte kommer till start (körtelfeber my ass säger jag bara, tror jag inte ett dugg på) - då är nästan allt öppet.
Tror ju att england tar hem det i lag isf men ändå - det skulle kunna bli ett otroligt spännande OS. Tinne som just slagit Anky och hela grejen. Det är helt sinnessjukt roligt!

Så jag tycker lite, även om man inte "ska" det att varken Totilas eller Parzival kommer till start bara för att se vad som händer. Och hoppas såklart extra mycket på Kittel & Scandic, men också Gal...
:rofl:

Det är väl förbannat synd att hästen inte får starta. Hyr ut den till NL för en mille:idea: Euro

Jag hoppas på Patrick o att han gör sin livs ritt. Gillar Scandic numera som attan.:love:

*kl*

Charlotte Dujardin fick över 90% i Hartpury i helgen. En riktigt fin ritt! :love:

Känns som om de kommer kunna vara med på allvar och slåss om medaljerna!

Eurodressage

Hon är väl den andra i världen någonsin att komma över 90%? Känns inte som att det är medaljerna enbart utan guldet hon kommer slåss om :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka