OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

*kl*

Som uppladdning inför OS är dagens tyska mästerskaps resultat intressant! Helene Langehanenberg klådde tiillsammans med urfina Damon Hill MAR och Toto! Detta med ca 2 procentenheter. Trea kom Kristina Spehe med Desperados som jag antar kniper en plats i det tyska laget:).

Ju närmre OS kommer, desto mer spännande blir det! Damon Hill!! :love: Sååå kul att han vann i helgen. Jag tycker helt klart att det är ett trevligare och mer magiskt ekipage än MAR och Toto.

På tal om tyskar - hur länge sedan är det Isabell Werth INTE red ett stort mästerskap?

Hon har ju hållt en väldigt låg profil och det är klart är är knöligt för henne att kvala. Men jag är ändå lite förvånad...

Så sjukt roligt!! Damon Hill är ju som... Jag vet inte, en smörklick på nykokt färskpotatis - helt jävla fantastisk!! Desperados är inte helt fel heller, snart kan nog Toto gå i pension :angel:

KL.

Någon som sett Patrik Kittels nya kür? Jag är jättenyfiken på den! Har sökt lite halvdant men den har inte stått att finna. Fast det kanske är jag som letat dåligt!

KL

USAs lag är klart:

Steffen Peters – Ravel OCH Legolas
Tina Konyot – Calecto
Jan Ebeling – Rafalca
Adrienne Lyle – Wizard

Som bekant har USA fått en extra plats, alltså kan fyra ryttare rida (en utanför laget).

Ja! :D

Skall bli intressant att se hur Romneys kampanj kommer att använda det här. "The Olympic presidential hopeful", månne?

*kl*

Nu är alla anmälda till OS!

Sverige har anmält följande:

Patrick Kittel med Watermill (Scandic som namn är struket eftersom sponsornamn inte är tillåtna, trodde iofs att Watermill var sponsordelen..) och Toy Story
Tinne W-S med Don Auriello och Divertimento (Favourit helt uträknad...)
Minna Telde med Deinhardt och Santana
Rose Mathisson med Bocelli
Maria von Essen med Ferdi
Sofie Lexner med Charming Boy
Michelle Hagman Rudis Memory
Kristian von Krusenstierna med Biggles

Tja, de fyra sista namnen lär förstås enbart vara anmälda som yttersta nödfallreserver. Men jag hade gärna sett Sofie Lexner starta!

Länk till alla nationers anmälda ryttare i samtliga grenar.

Nu verkar Isabell Werth har gett upp hoppet om OS i London: Länk till Eurodressage.

Det tyska laget kommer mest troligt att bestå av Helene Langehanenberg med Damon Hill, MAR och Totilas samt unga Kristina Sprehe och Desperados.

Jaquline Brooks som rider OS för Canada tävlar D-Niro, svenskfödd häst efter D-Day-Napoleon.
Utbildad i Sverige av en vän, Maria Sjöblom, som köpte honom som 2 åring.

Det tycker jag är jättekul.

Knapplån.

Och där idag satte Tinne nytt personligt rekord i Grand Prix några månader innan OS. Ingen tvekan på att utvecklingen går framåt! :banana:

Skulle kunna sätta en peng på Damon Hill... Och Toy Story hoppas jag! :) Sen skall det bli kul att se Fuego med! :love: Damon Hill är dock mitt favorittips till OS-segern i dressyr! Dessutom rider tydligen Helene Langehanenberg för Inger Klimke, Reiner Klimkes dotter. Bara en sån sak!! Inte konstigt att de är så bra!! :love:

Var tvungen att köra en google... :p Uppenbarligen red Ingrid Klimke honom i ett 6-års championat i a f. Nästan allt står ju på tyska som man kan hitta om Damon Hill och jag kan ingen tyska... :devil: Nån som kan berätta lite om Damon Hill? Jag har med honom på FB så där kan man se lite fina kort i a f! :)

Knapplån.

Och nu vann Tinne även küren i Rotterdam! Wow vilken helg för svensk dressyr! 4 segrar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka