OS/Döbert

W

Whatahotgirl

Är det någon som vet om de rundsydda OS eller Döbert tränsen går att få med mässingspännen? :bow:

Sv: OS/Döbert

Vad jag vet så ska man kunna få både OS och Döbert med mässingspännen! Ska du köpa ett? :bump:

Senast ändrad:

ja jag hade tänkt mig det om det går att få med mässingspännen :laugh: så jag hoppas på det.

Ska ringa och höra med ÅF på måndag :banana:

Vet att de går att få mässingspännen på lösa nosgrimmor o vissa träns - så de borde inte vara några problem att få de på deras rundsydda (tänker på OS).
Döbert vet jag inte, har bara sett deras träns med stålspännen + att de har en väldigt lång leveranstid...

Har Döbert lång leveranstid? OS vet jag har väldigt lång leveranstid (tog över 4 månader för mig att få min nosgrimma), visste inte att Döbert också hade det? Enligt en ÅF så har de ju en del på lager, vilket OS inte har (börjar sy efter att de mottagit beställningen).

En kompis till mig väntade nog också ca fyra månader på sin Döbert nosgrimma. När den väl kom var det fel storlek och ingen aachen trots att det specifikt sas till att det inte var till kandar. Nosgrimman skickades tillbaka för ca en månad sen och den nya har inte kommit än...

Ja det är surt! Vi har båda beställt från OS och sakerna ska komma om två veckor... Håller tummarna att de håller det!

Har Döbert lång leveranstid? OS vet jag har väldigt lång leveranstid (tog över 4 månader för mig att få min nosgrimma), visste inte att Döbert också hade det? Enligt en ÅF så har de ju en del på lager, vilket OS inte har (börjar sy efter att de mottagit beställningen).

Har beställt Döbert-grejor i tre omgångar och fått vänta flera månader varje gång. Och som Fiorano skrev blev de fel sist då jag fick engelsk istället för aachennosgrimma. Snackade själv med svenska grossisten och enligt henne skulle de kunna få hem rätt nosgrimma på 10dagar - är nu inne på min femte väntevecka..

*kl*

Jag specialbeställde ett träns från Döbert för ca 3(?) år sedan. (Vitfodrat med mässingsspännen och hakar på sidstycken och tyglar. Lädertyglar med stoppar)
Det tog nog en 3-4 månader att få hem det. Då var det fel nosgrimma till (aachen ist. för engelsk). Tillbaks med den och vänta ytterligare 2 månader innan rätt dök upp. Jag väntade så länge att jag inte vill sälja det trots att jag har en åring just nu. Dessutom tittade jag bara på fuxar när jag skulle ha en ny pålle så att tränset skulle färgmatcha. :angel:
Nu har lilla damen mycket vitt i ansiktet så vete hundan om jag ska behålla tränset ändå, då det är vitfodrat.

Ett tips är att gå in på Döbert hemsida. Där kan du titta på alla modeller och modifiera dom precis som du vill. Sen skriver du ut och lämnar till återförsäljare så blir det (förhoppningsvis) rätt.

Kan tyvärr bara instämma ang långa leveranstider..
Väntade ca 4 månader på mitt OS kandar, när det till slut kom så var det inte vitfodrat som jag beställt.. Tillbaka, och ytterligare några månaders väntan...
Märkligt.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdag 30 juli är det dags för dressyrryttarna att göra entré på OS i Paris. Dressyren avgörs över tre klasser. Så här går det till.
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
224
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyren på OS i Paris är inledd och det var Juliette Ramel som gick ut först för Sverige. – Det här är ju once in a lifetime, säger...
Svar
0
· Visningar
115
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka