J

Jaba

Angående örter och andra prepparat som innehåller örter.
Kan man ge dom regelbundet med andra ort varje dag resten av hästens liv? Eller ska man ge dom med mellanrum?

Jag har nämligen fått höra att man enbart ska ge ex förpackningen ut och sedan låta njurar vila. Men själv hittar jag inte något som stödjer den teorien. Alltså att man inte skulle kunna ge en och samma ört hela tiden, varje dag, året rundt.

JO det tycker jag oxå. Men så var inte fallet.

Angående gurkmeja har jag fått olika svar på iaf.
Vet du hur det är i det fallet?

Jag var på en foderföreläsning i går med en kvinna som säljer ett känt kraftfoder med örter och även separata örter och som jag förstod det är det olika beroende på vilka örter man ger. Vissa skulle man bara ge någon månad om året, vissa behöver ges kontinuerligt en längre period för att ge resultat.
Kontakta någon som är kunnig på örter/köp en bok/maila foderförsäljare?

I min örtbok står de varken de ena eller det andra tycker jag.
Får ta och ringa återförsäljaren då.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 315
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar