Örter/kryddor = Doping?

Emmah.S

Trådstartare
Någon som vet hurvida örter, kryddor och örtkryddor klassificeras som doping?! Nu tänker jag främst på våra vanliga kryddor så som timjan, anis, dragon, libbsticka etc? Har sökt lite här och var men inte hittat något alls, bara en massa skriverier om naturläkemedel....

Sv: Örter/kryddor = Doping?

STC har en för dagen aktuell lista på otillåtna preparat, örter och annat faller ofta men inte alltid under 96 timmars karens. Är man osäker inför en tävling, är det bättre att tillämpa 96 timmar än att strunta i det och i sämsta fall råka illa ut.

Och jodå, vissa substanser ger utslag trots att de kommer från örter har jag nu fått vidtalat. Några har drabbats av det.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 480
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 875
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka