Örter i hästbeteshagen

T

Tavro

Om och var kan man få tag på ört och blomfröblandningar att så tillsammmans med det vanliga gräset när man skall så nya beteshagar.:confused:
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

du tror inte att fler kan vara intresserade?
du kan väl hinta lite fint...
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

Usch, jag är riktigt kass på detta...
Få se..

Per ****** hade en gård ...
+
s Frö AB... :p

/N
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

UTMÄRKT!

Jag tycker inte man skall vara så rädd för reklam i just den här typen av frågor, vi måste våga.
en sak om man pushar hela tiden, men en rak fråga tycker jag skall få ett rakt svar utan krusiduller.
det här var ju ett ämne som flera bör vara intresserade av.
egentligen tror jag att hans granng**** också kan sälja det :)
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

Hej och tack för hjälpen. Håller med att det inte är reklam, utan svar på en fråga som jag tycker många skulle tänka över. Skall kolla upp deras sortiment. Ha en skön hästsommar trots ohyra och fångest som många tycks lida av. Själv lider jag av mild fångest.:)
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

Då ska jag kanske rekommendera en örtblandning med lite kummin och svartkämpar? Före endast lätt fångest kanske det räcker att undvika rajgräs och svingel? Av praktiska skäl skulle jag undvika klöver eftersom den hindrar dom fångvänliga gräs-örter (som inte är lika härdiga) att etablera sig!

Några tips från coachen som har varit med ett tag - och gjort ALLA misstag (dyrt) som man kan möjligen kunna göra :crazy: :smirk: :D

/N (som tar in ett lyckat örthö och lusernhö imorgon :cool: )
 
Sv: Örter i hästbeteshagen

Det låter som en bra blandnig örter :)

Dollar
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
488
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
971
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp