K
Krims
Sv: Orsaker att inte dricka
Nä nu ska jag sluta kapa Garpens tråd.
Det där tycker jag är så tragiskt, när det nu finns dokumenterade samband mellan alkoholintag under graviditet och skador på fostret. Men spriten är ju helig i Sverige och om man inte dricker bemöts man med misstänksamhet och skepsism. Jag var helnykter fram till jag var 27 och flippade sen loss under studentiden. Nu dricker jag mycket sparsamt och mycket sällan när jag går ut eller går hem till andra. Jag bemöts mycket underligt. Trots att jag aldrig aldrig haft åsikter om andras drickandde, aldrig propagerat för nykterhet aldrig visat minsta tecken på att jag skulle tycka det är fel att dricka (vilket jag verkligen inte tycker, det är bara det att JAG vill inte dricka), men tydligen är jag provocerande ändå.Klokt inlägg!!!
Till och med som uppenbart gravid har jag suttit på fester och fått försvara mig varför jag inte dricker sprit. Det är tydligen så otroligt provocerande för en del människor. Kommentarer som:
- "Barnet kan faktiskt få hjärnskador vid förlossningen också". - "Man kan inte försäkra sig mot allt..."
Nä nu ska jag sluta kapa Garpens tråd.